Hirdetés

"Only the dead have
seen the end of war."

(Anyázni meg itt lehet:
katpolblog@gmail.com)

Utolsó kommentek

Hirdetés

Facebook

Bullshit Hunting Season

Cikkek

  • KatPol Kávéház CIII. - The Birth of a NationJellegéből fakadóan az őskutatás meglepő eredményeket hozhat, melyek aztán cselekvésre is sarkallhatják az embert - főleg akkor, ha egy irodalmárról van szó, akinek természetesen az ihlet mindig jól...
  • KatPol Kávéház C. - Az afrikai magyar impexesKedves hallgatóink! A KatPol Kávéház a századik alkalomhoz - reményeink szerint - méltón egy különleges adással jelentkezik. Az eddig megszokottaktól eltérően nem egy filmet vagy sorozatot elemzünk,...
  • KatPol Kávéház LXXXIX. - SzerecsenmosdatásAz egyetlen alkalommal, amikor blogbejegyzést a nemzetközi nőnap szocialista ünnepe alkalmából jelenttettünk meg, kitértünk arra, hogy a II. világháborúban a szovjet légi haderőnem mondhatni...
  • KatPol Kávéház LXXXI. - Az emberiségértPodcastunk eddigi leghosszabb epizódját tárjuk ma a kedves közönség elé. Vendégünk a Spacejunkie nevű, űrutazással és űrkutatással foglalkozó, magyar nyelvű Youtube-csatorna egyik alapítója és...
  • KatPol Kávéház LXXI. - Best GirlAbu Naszr al-Farabi, a híres muszlim filozófus, matematikus, jogtudós és zeneszakértő azok közé az irigylésre méltó történelmi szereplők közé tartozott, akiket utólag több nemzet is magáénak...

Címkék

1.vh (8) 18+ (1) 2.vh (90) afganisztán (53) ajanlo (50) albánia (6) algéria (6) államkudarc (16) al jazeera (6) al kaida (23) amerikai polgarhaboru (5) argentína (3) atom (39) ausztria (11) azerbajdzsán (5) bahrein (2) baltikum (2) belarusz (3) belgium (2) bizánc (3) bolívia (1) brazília (3) britek (54) bulgária (5) chile (1) ciprus (1) coin (63) csád (6) csehország (10) dánia (2) dél afrika (4) demográfia (6) díszszemle (9) ecuador (2) egyenruhák (23) egyiptom (9) el salvador (3) ensz (20) eritrea (2) észak korea (1) etiópia (8) eu (12) évforduló (29) fakabát (3) fegyverseft (39) felkelés (24) filmklub (48) franciák (38) fülöp szigetek (1) fürtös bomba (2) gáz (9) gáza (10) gazprom (5) gcc (2) gerillaháborúk (29) görögök (6) grúzia (15) hadiipar (31) haditengerészet (25) hadsereg a politikában (40) haiti (1) hamasz (6) hearts and minds (7) hezbollah (12) hidegháború (42) hollandia (2) honduras (4) horvátok (1) humor (24) india (17) indonézia (16) irak (67) irán (72) izland (1) izrael (107) japánok (25) jemen (11) jordánia (7) kalózok (9) kambodzsa (5) kanada (1) karthágó (1) kazahsztán (6) kémek (7) kenya (3) képrejtvény (3) keresztesek (5) kézifegyverek (9) kína (86) kirgizisztán (3) knn (275) kolumbia (10) kongó (14) korea (21) koszovó (11) kuba (6) kurdok (8) légierő (50) lengyelek (11) libanon (45) libéria (6) líbia (15) macedónia (3) magyarország (42) magyarsajtó (30) malajzia (2) mali (7) málta (1) mauritánia (4) mexikó (4) migráns (6) moldova (3) mozambik (1) nabucco (7) namíbia (1) nato (18) ndk (6) németek (55) nicaragua (5) niger (5) nigéria (2) norvégia (3) olaszok (11) omán (1) örményország (5) oroszország (98) összeesküvés (5) pakisztán (31) palesztina (21) panama (3) peru (3) podcast (66) powerpoint (2) propaganda (65) puccs (11) rádió (44) rakéta (15) rakétavédelem (15) recenzió (14) repülőnap (3) róma (2) románia (6) spanyol polgárháború (3) sri lanka (13) SS (5) svédek (2) szaúdiak (12) szerbia (4) szíria (31) szlovákia (2) szolgálati közlemény (94) szomália (23) szovjetunió (71) szudán (16) tadzsikisztán (4) tank (42) terror (66) thaiföld (9) törökország (29) trónok harca (4) tunézia (1) türkmenisztán (8) uae (5) uav (6) uganda (5) új zéland (1) ukrajna (17) ulster (2) usa (165) üzbegisztán (2) választás (14) válság (4) varsói szerződés (11) vendégposzt (23) venezuela (4) video (34) vietnam (23) vitaposzt (7) wehrmacht (24) westeros (4) zamárdi (1) zimbabwe (4) zsámbék (1) zsoldosok (14)

[KNN] Francia hadihajó a Néván

2009.11.29. 08:00 CSM

Hétfő és csütörtök között érdekes látványban lehetett része Péterváron a Naberezsnaja Lejtenanta Smidta környékén sétálóknak: egy méretes, francia zászlóval ellátott Mistral-osztályú (és ezt a nevet viselő) helikopterhordozó állt a part mellett, hálás témát nyújtva a fényképezés kedvelőinek (például nekem). A hajó nem csak városnézésre jött a Néva-parti nagyvárosba.

Oroszország ugyanis az igen lassan realizálódó flottafejlesztési tervek egyik állomásaként szeretne szert tenni egy ilyen típusú hajóra. Már augusztus óta folytak megbeszélések az esetleges adás-vételről, és Franciaország is valóban reklámozási szándékkal küldte a hajót a Néva-parti városba. A hajó megjelenése és az érintett felek esetleges tervei egyébként rögtön nemtetszést váltottak ki a balti államok és Grúzia körében, erre ráadásul rátett egy lapáttal Vlagyimir Viszockij tengernagy, az Orosz Haditengerészet parancsnokának minapi viszonylag barátságtalan megjegyzése, mely szerint egy ilyen hajóval akár 40 perc alatt Grúziába lehetne küldeni a katonákat. Moszkva viszont azért finomabban tárta elő szándékait: a RIA Novosztyi szerint valószínűleg a Távol-keleti vagy az Északi-Flottát erősítenék az esetlegesen megvásárolt és megépített Mistral-típusú hadihajóval.

A hajóvásárlás kérdésköre szóba került Putyin orosz miniszterelnök minapi párizsi látogatásán is. A hajóról egyébként továbbra is csak megbeszélések folynak: egy Mistral-osztályú hajót vásárolna Oroszország a franciáktól, további négyre pedig licenszet venne. Putyin az esetleges üzletet firtató francia újságírói kérdésre elég diplomatikus választ adott: még nem született döntés, de nincs kizárva. Ha megvásárolják, akkor ott használják, ahol szükséges. Az esetleges üzletet egyébként 400-500 millió euróra taksálja az orosz sajtó.

A Mistral típusú hadihajó egyébként viszonylag új konstrukció, mindössze kettő van rendszerben a Francia Haditengerészetnél. A Szentpéterváron is kiállított, 2005 végén rendszerbe állt 21500 tonnás, 199 méter hosszú Mistral például a 2006-os libanoni háborúban végzett evakuációs misszóval debütált a nagyközönség előtt. 

41 komment


| More

Címkék: oroszország franciák haditengerészet knn fegyverseft

A bejegyzés trackback címe:

https://katpol.blog.hu/api/trackback/id/tr131554494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.11.29. 14:53:06

Nem mondom, elég beteg a formaterv.

Cifu78 2009.11.29. 15:30:25

@Krajcs: Egy hadihajónál a formát a funkcionalitás adja meg, nem szépségversenyre készítették a tervezői, hanem arra, hogy hatékonyan tudjon sok embert és harceszközt szállítani.

steelhand 2009.11.29. 15:54:37

Szép állat!
Érdekes jószág ez a Mistral! Néhány képet még szívesen látnánk róla. Mondjuk a gépházból ;)

Cifu78 2009.11.29. 16:01:46

@boO.: Több oka is van erre. Először is a Mistrallal a tervezési fázisban olyan lehetőségeket is vizsgáltak, hogy CATOBAR (katapult indítású) vadászgépeket is lehessen a fedélzetéről indítani, illetve "ugrósáncot" építhessenek az orrára, hogy Harrier vagy F-35B STOVL repülőgépeket lehessen indítani róla. Ugyan a jelenlegi állapotban ezek egyikére sem tartott igényt a Francia Haditengerészet, de a bővítési lehetőség megvan, tehát később viszonylag fájdalommentesen lehet átalakítani a hajókat erre a feladatkörre is.

A második ok, hogy a hajó felépítése miatt a fedélzeti ágyúknak valami jó helyett kellett keresni, a hajó farán ez nem probléma, de az orrán már az, ezért a "letört" orr két oldalára lehet Mistral légvédelmi indítóállást és egy ikercsövű Breda-Mauser gépágyútornyot elhelyezni. Ez utóbbiak azonban jelenleg még nincsenek felszerelve, de a helyük ki van alakítva. Itt egy kép a Wikiről a tervezettről:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/67/Mistral_forwards_40mm_turret.svg

corneja 2009.11.29. 16:15:28

Szerintem inkább 199 m lehet a hajó hossza, majd' 300 méterrel már közelítene 80-100 ezer tonnás amerikai CVN-ekhez... persze ez csak szőrszálhasogatás.

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2009.11.29. 16:20:25

@boO.: Azt a részt valószínűleg egy magyar bedolgozó készítette volna :)
Egyébként azért, hogy kisebb garázsokba is beférjen.

TetraB 2009.11.29. 16:56:10

fura, hogy a saját Ivan Rogov és Ropucha osztályú hajóik meg elrohadtak (tán 1 Ivan Rogov aktív még), egy ilyet meg vásárolnának. persze nem egészen egy kategória a két osztály, de pár Ivan Rogov is teljesen jó lett volna Grúziába.

en.wikipedia.org/wiki/Ivan_Rogov_class_landing_ship
en.wikipedia.org/wiki/Ropucha_class_landing_ship

Ropucha:

They were built for the Soviet Navy during the Cold War, but the current Russian Navy has little need for a long-range amphibious capability and most of them are kept in reserve or are retired. However, during the 2008 South Ossetia war ships of this type where used for landing troops at the Georgian port of Poti.

tobias2 2009.11.29. 16:57:16

@Krajcs: Nem beteg az, hanem célszerű. A farán levő nyílásba kell belerepülniük a leszálló helikoptereknek. Belül zöldre lesz festve, két oldalán pedig tűzálló piros betűkkel ki lesz írva oroszul: Nem nyert!

bz249 2009.11.29. 17:17:20

Hihetetlen randák ezek a modern hajók, ráadásul a lopakodó képesség miatt a kisebb felszíni hajók is doboz alakúak lesznek :(

Dobri 2009.11.29. 17:17:53

Nekem az L9012-Sirocco-ról van pár képem.'98 szeptemberéből,a hadrendbe állítás elöttről.Valakivel ki kellett próbálni a terhelhetőségét.:)

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.11.29. 17:34:12

Gondoltam, hogy félreértetek. Nekem nehéz olyan katonai eszközt mutatni, ami ne tetszene, úgyhogy ez csupán bók volt :)

rszvsz 2009.11.29. 17:53:09

Furák ezek az oroszok is.

Francia terméket venni?! Elég csak visszanézni a csodás francia repcsihordozó (álnevén rakás szar) eseteire. Mintha a névrokon románok rakták volna össze...

en.wikipedia.org/wiki/Helicopter_carrier

Volna választék...

Cifu78 2009.11.29. 18:21:49

@rszvsz: A CdG konkrétan az egyetlen nem amerikai CVN, és kb. senki sem csinált ilyet azóta sem az USA-n és a Franciákon kívül. A szovjetek csak tervezgették az Orel-osztályt, de sose valósították meg. A Kuznyecov azon túl, hogy STOBAR, tehát kevésbé jó képessgell bír, sem volt mentes a problémáktól, és repülőgép-hordozói képességek terén a CdG lelépi (köszönhetően annak, hogy CATOBAR repülőgépekkel dolgozik). Az oroszok csúsznak és durván túlköltekeznek az Indiai Ex-Baku INS Vikramaditya.átépítésnél, ez megint egy intő jel arra, hogy miről is beszélünk?

A Mistral a Helikopter-hordozók közül az egyik legjobb képességű, legfeljebb a jóval nagyobb (és drágább) Amerikai LPD/LHD egységek komolyabbak náluk.

A Franciákon kívül más aligha adna el továbbá Helikopter-hordozót az Oroszoknak, a Francia-Orosz kapcsolatok pedig hagyományosan jók. Szóval ha az Oroszok nem maguk akarják kifejleszteni a semmiből, akkor ennél jobb lehetőségük egyszerűen nincs...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.11.29. 18:40:52

@corneja: A hajó hossza nem áll egyenes arányban a tömegével. Nézd meg a kisebb hordozókat CDG, Kuznyecov, Invincible. Azok is 300 méter körüli hosszal rendelkeznek, de mégsem olyan nehezek

SchA · http://katpol.blog.hu 2009.11.29. 19:04:25

Egy komment moderálva. Kéretik a gagyi weboldalak gagyi spam-reklámozását máshol végezni. Thx.

bz249 2009.11.29. 19:11:42

@molnibalage: 261m az a majdnem háromszáz és mivel nem egyenes arányosságnak, hanem köbösnek kellene lennie (332/261)^3*42.000=86.450tonna... míg a 332m hosszú Nimitz 103.000 tonna. Azaz a hossz tömeg korreláció elfogadható. :)

Amúgy azt hiszem a francia repülőgéphordozók méretét talán a bresti szárazdokk limitálja.

Behemoth 2009.11.29. 19:47:27

Megvenni nem tudják kompletten, át kell alakítani az orosz szabványoknak megfelelőre pl. a fegyverzetet, elektronikát, légkondicionáló rendszert stb... különben csak dísznek lesz jó. Érdekes helyzet lesz, amikor az orosz haditengerészet kiadja a berendezései paramétereit a franciáknak, hogy át tudják alakítani a terveket. A fordítottja is érdekes lesz.
Mindenesetre mindent meg fognak tudni róla, és a közeljövőben a franciáknak lesz egy kis deja vu érzésük az orosz hajókon :-)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.11.29. 22:02:51

@bz249: Miért kellene köbösnek lenni? A hoszmérettel nem nő arányosan a többi mérte sem. Egyszerűen a beépített dolot tömege számít és a repfedélzet nagysága és egyéb dolgok. Nem lehet ilyen primítv arányosságokat felállítani. A partaszálló hajók azért nagyon, mert nagy belső terük van, ami vízzel elárasztható és onnan indulhatnak a kétéltű vagy partaszálló járművek. Magyarán a nagy térfogat komoly része csak levegő, nincs ott semmi.

Egy jenki CATOBAR hordozó meg tömény anyag mindenütt. Ne csak a hajótest méretét nézd, a merülést is. A jenki hordozók repfedélzete elég komolyan túlnyúlik magás a hajó testen.

bz249 2009.11.30. 09:27:31

@molnibalage: azert a CDG es egy Nimitz meglehetosen hasonlo celu es funkcioju jarmu megha az elobbi kevesebb repcsit is uzemeltet. Es minden merete aranyosan kisebb, mint az amerikai tarsanak

hossz: 261/333 (317 vizvonalban)
szelesseg: 63/76
merules: 9.4/12.5

corneja 2009.11.30. 11:45:34

@molnibalage: ez valóban így van, egy régi csatahajó pl. akár kétszer akkora tömegű (vízkiszorítású) is lehet, mint egy hasonló méretű repülőgép hordozó, de a 299m akkor is sok volt a 21500 tonnához. Mondjuk én sem vágtam fejből, csak a gyanú miatt megnéztem a Mistral wiki oldalát :). Azóta a szerző is javította is hibát.

Első Osztályú Huszárkapitány 2009.11.30. 13:29:44

Az, hogy ez a számomra csinos jószág ott horgonyozhat eladósorban a Néván, katpol szempontból nekem két dolgot jelent:

1. szükség van vagy nagyon nagy a valószínűsége egy ilyen alkotmány relatíve gyors bevetésé(re)nek;

2. az oly legendás orosz titkolózás (hazudozás) sem tartható tovább, azaz a régi hadihajóépítési kapacitás a kommunizmus utolsó éveinek és a posztkommunizmus szerencsés kezű rablógazdálkodásának az eredményeként nemhogy szétrohadt, hanem valszeg szinte feltámaszthatatlan módon atomjaira esett szét.

A fenti két ok természetesen egyszerre játszik és ha már a súlyait nézzük, akkor szerintem 49-51% arányban nyomnak a latba.

A hétvégén az egyik tematikus csatornán a Tájfun osztályú tengeralattjáró mindennapjáról volt egy kis film. Őrület megszokni, számomra gyakorlatilag lehetetlen, hogy hogy nézett ki egy ilyen komoly harci technika. Rozsda mindenütt, sőt, egyes részeken nagyon meresztettem a szemem, mert mintha a burkolaton jókora javítatlan sérülést véltem volna felfedezni. És ez a kirakatba rakott hajójuk, akkor hogy néz ki a másik hat, állítólag teljesen bevethető Tájfun?

Mindenesetre tényleg ráfér az orosz matrózokra a franciás kényelem. Komolyan mondom, hogy könnyek szöktek a szemembe, amikor láttam, hogy milyen körülmények között dolgoznak ezek a szerencsétlenek. Lehet, hogy jó pár éve készülhetett a film, de valószínűleg azóta sem változott az előnyére a helyzet. Mindig feltettem a kérdést magamban, hogy ki az, aki ilyen körülmények közé hivatásosnak elmegy?

Szóval a Mistralra talán könnyebb lesz hivatásosokat fogni, mert szerintem ezen a kis ladikon még külön borhűtő is van. Ezt onnan sejtem, hogy a jenkik egyszer a CdG-on együtt gyakorlatoztak a gallokkal és ebédidőben megrökönyödve vették tudomásul, hogy amíg az amerikai hordozókon szolgálatban teljes alkoholtilalom van, addig a gallok délben 2-5 dl. asztali bort fogyasztanak a kitűnő minőségű ebéd mellé. Az orosz hordozókon edződött legénységnek szerintem ez maga lenne a menyország :-))

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.11.30. 13:49:01

@Első Osztályú Huszárkapitány: A hat bevethető már a jóég tudja mióta nem igaz, ők sem állították ezt. Most perpillanat asszem egy darab a bevethető. 3 példányról már teljesen lemondtak, ha jól emlékszem. A fennmaradó kettő is igen kérdőjeles.

A hajó és tengó építési kapacitás biztosan leépült, de asszem a SZU összeomlása után is fejeztek be hajókat. A Kurzsk pl. vadi új hajó volt. 1992 táján kezdték építeni és a '90-es évek végén fejezték be.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.11.30. 14:01:08

@Első Osztályú Huszárkapitány: És valami 100 fő körüli rendfenntartó egység van egy jenkihez képest kis hordozón.

Azért nem kell aggódni, nem ütős borokat isznak szerintem. Az angoloknál is van asszem "sör". (1-2%-os alkoholtartalommal.)

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2009.11.30. 14:11:24

azért imádom az orosz humort, a jó öreg vologya is odaszólt szépen XD

a hajó hátulján jönnek ki a tie-vadászok? :)

Első Osztályú Huszárkapitány 2009.11.30. 14:37:24

@molnibalage:

Frissítettem a tudásomat egy kicsit. Leépültség terén tényleg übergáz Ivánéknál a helyzet.

Pls. see www.nepszava.hu/default.asp?cCenter=OnlineCikk.asp&ArticleID=1268192

A Kilo osztályt meg másolják a kínaiak, mint állat. Hát, így nem csoda, hogy a jó öreg AK gyár sorsára jut a hajó és tengó építési kapacitás, még akkor is, ha egy-két "márkahű" vásárlójuk (Venezuela) azért még akadt :-))

steelhand 2009.11.30. 20:25:44

Köszi a linkeket, de sajnos ezt ismertem. Reménykedtem hátha tudtok ezen kívül még néhányat! Atom szép látvány egy zsír tiszta gépház! Főleg ekkora monstrumnál!

Tilikov (törölt) 2009.12.01. 16:45:03

@Első Osztályú Huszárkapitány: Lehet, hogy a Mistral-on van külön borhűtő, de szerintem az orosz hajókon is - minden hiányosságuk ellenére - ez a funkció igen fejlett lehetett. Sőt, talán azokon több vodka volt felhalmozva, mint amennyi bor a francia hajókon. De lehet csak a sztereotípiák beszélnek belőlem. Ha már az űrbe is vittek, akkor biztos a tenger alatt és a felszínén is bőven el voltak látva szesszel.

AstarothZ · http://www.jollyroger.atw.hu/ 2009.12.04. 14:07:21

Hát ez tényleg érdekes. Volt egyáltalán példa rá az elmúlt hatvan-egynéhány évben, hogy Oroszország (Szu.) külföldi haditechnikát vásárolt, pláne ilyen nagyságrendben? Ennyire nem működik már az orosz ipari kémkedés sem, hogy megvásárolják a hajót és a licenszet, ahelyett, hogy ellopnák? Vagy tényleg annyira padlón van a hajóépítő hadiipar, hogy gondot jelentene a saját erőből történő előállítás? Mindenesetre annak azért „örülök”, hogy az általunk (is) vásárolt gáz és olaj árát ilyen hasznos holmikra költik… A franciák meg nem válogatósak, az ördögöknek is adnának el szenet, meg vasvillát (vagy borhűtőt :-)).

AstarothZ · http://www.jollyroger.atw.hu/ 2009.12.04. 14:41:53

Vagy jobb, ha a grúzok máris elkezdik építeni a „Fekete-tengeri Falat”?

AstarothZ · http://www.jollyroger.atw.hu/ 2009.12.04. 14:47:29

Ezt már tényleg csak a poén kedvéért: lehet, hogy az oroszok nem is helikopterhordozót vesznek, hanem csak egy jól védett, kissé túlméretezett, luxuskivitelű, francia borhűtőt?

Cifu78 2009.12.05. 11:39:22

@AstarothZ: Ilyen jellegű haditechnákat nem, de például ott vannak a Delfin és Alba kiképző gépek, igaz az egy kicsit más történet.

A "mókás", hogy a szovjet/orosz haditengerészetnek ugye voltak/vannak tapasztalatai a helikopterhordozókkal (Moszka és Kijev osztály), de azok inkább olyan cirkálók voltak, amik mellesleg jelentős helikopter és a Kijev esetében STOVL gépeket képes szállítani. A partraszálló hajókkal megint vannak tapasztalataik, de az ilyen LHD stílusú hajóhoz foghatóval nem rendelkeznek, és valószínűleg nem akarnak most belefogni a fejlesztésbe, mivel túl drága és elhúzódó lenne.

Egyébként a külfölddel való együttműködésre azért volt példa, a Szu-37 esetében francia színes kijelzők és avionika volt a gépben, a BrahMos-t India pénzelte (amúgy echte orosz fegyver).

Kullancs1983 2009.12.06. 08:46:53

Van azért fantázia egy ilyen helikopterhordozóban... Teszemazt ha tényleg rázós szakaszon akarnak partraszállni akkor egy helikopteres deszant elfoglalja a területet ahová aztán az Ivan Rogovok kicsúsznak és kipakolnak. Ez, meg 2-3 Ivan Rogov elég egy komolyabb művelethez.

Első Osztályú Huszárkapitány 2009.12.07. 09:43:02

@AstarothZ:

"Ennyire nem működik már az orosz ipari kémkedés sem, hogy megvásárolják a hajót és a licenszet, ahelyett, hogy ellopnák? "

Ott a pont! Ezt elfelejtettem megemlíteni. Szerintem a régi-új KGB-sek (FSZB) annyira el vannak foglalva a saját bizniszeikkel, hogy erre már se idő se energia nem marad. Ezért én egy Putyin és KGB-s "regionális igazgató" telefonbeszélgetést így képzelek el:
- Elvtár....khm...ööö...Fjodor Fjodorovics. El kéne menni Franciába, hogy lenyúlja a Mistral hordozó terveit. Indulás ma CET 22.00.
- Ne basszál má' ki velem Vlagyim! Itt gürizek a Nabucco megfúrásán, túlórázok az elbaszott EMFESZ ügy miatt, meg éppen most vágatom le a farkát kis szeletekben a brókeremnek, mer' most jelentették, hogy a közös pénzünket elcseszte, oszt van pofája bejelenteni, hogy 40%-al kevesebbet ér a portfóliónk, mer' aszongya világválság, meg ilyenek. Há' kevesebbet alszok manapság, mint a '62-es kubai válság idején. Nem várhatna az a szarság.
- Öööö...mit is mondtál? 40%-ot buktunk? Na, akkor foglalkozzál csak azzal a bróker köcs@ggel és ha nem tornázza vissza nekem a cuccot egy héten belül a múlt év szeptember eleji állapotra, akkor küldöm a cink kádas egységet is. Ja, a Mistralt szard le, most kivételesen megvesszük.

Monarch (törölt) 2009.12.07. 16:28:28

@Első Osztályú Huszárkapitány: Egy ilyen cucc legyartasaban szerintem a know-how a legkisebb resz. Iran peldaul bizonyitottan legalabb tiz eve hozzajutott az atombomba know-how-jahoz, ideertve a viszonylag szofisztikaltabb implozios szerkezeteket is. Gyartani meg megse tud. Ha valamit tudna, az egy agyus szerkezetu cucc lenne, ha volna hozza hasadoanyag. Ahogy mondani szoktak, ha lenne egy kis tojasunk, csinalhatnank sonkastojast, ha volna egy kis sonkank...

Super 64 2009.12.18. 20:35:16

Milyen kár, hogy az oroszok már maguk gyártanak egy halom cuccot... Igaz, hogy az alap ilyen-olyan eredetű (angol, francia, japán, stb), de akkor is ők gyártják - és fejlesztik is.
Amúgy meg a hírszerzés náluk nemzeti sport, azt soha nem hagynák abba egy percre sem - ráadásul pénzük is van rá...
süti beállítások módosítása