Érdekes cikk jelent meg a kanadai Globe and Mail internetes kiadásában még februárban (elolvasható itt). Bár maga a cikk már vagy három hete lejött, azért írunk róla mégis hírrovatunkban, mert én csak most találtam meg és bizonyos szempontból változatlanul aktuális. Továbbá, bár maga a cikk is érdekes (Kadhafiról mint az afrikai egység nagy támogatójáról szól), minket most jobban érdekel a hozzá tartozó térkép (ld. bentebb, nagyobb térkép a linkelt cikkben).
A hivatkozás mögötti cikk (amely ritka példája annak, amikor mezei újságírók szélesebb összefüggésekben gondolkodnak) megjelenésekor arra kívánt rámutatni, hogy mely afrikai országokban vezethet hosszú távú problémákhoz Kadhafi (akkor úgy tűnt, karnyújtásnyira levő) bukása. A Száhel-övezet géniuszának uralma ugyanis sokaknak szúrja a szemét, de azok sincsenek kevesen, akiknek többször jött már jól. Nos, Líbiában időközben fordulni látszik a kocka, amint az bizonyára nem kerülte el az eseményeket követő olvasóink figyelmét sem. Ez a térkép viszont továbbra is megőrizte aktualitását, csak épp ellenkező előjellel, hogy ti. kinek/minek is köszönheti emberünk (akinek úgy látszik még vannak tiszta pillanatai, emlékezetes beszéde előtt talán csak elfelejtette bevenni a gyógyszereit), hogy nem csak életben van, de az elvesztett területek nagy részét ismét sikerült fennhatósága alá vonnia (mindebben persze szerepet játszott számos egyéb tényező is, a felkelők felszerelési hiányosságaitól és hozzá nem értésétől a nagyrészt a Kadhafi-párti erők kezén maradt hardverig, de ez a rövid bejegyzés csak az afrikai szövetségesek szerepét vizsgálja). Lássuk tehát a térkép szerint sorba haladva, melyik országhoz milyen kapcsolat fűzi Tripolit.
Mali/Niger: Kadhafi Líbiája, regionális nagyhatalmi ambícióit alátámasztandó, aktívan részt vett mind az 1991-95-ös, mind a 2007-2009-es, Malira és Nigerre kiterjedő tuareg felkelés rendezésében, eleinte mint a tuaregek nagy barátja, később mint közvetítő. Kadhafi hírnevét öregbíti ezen kívül Maliban többek között a líbiai pénzen kiépített helyi tv-hálózat vagy a legnagyobb adakozóról (tehát róla) elnevezett vadonatúj kormányzati negyed, a Cité Administrative Muammar el-Qaddafi. Hasonló a helyzet Nigerben, ahol Líbia 100 millió dolláros befektetési alap létrehozását jelentette be tavaly nyáron.
A legutóbbi hírek szerint a bamakói líbiai nagykövetség szórólapokon toboroz tuareg zsoldosokat, 10 000 dolláros belépési bónuszt és a harcok idejére 1000 dolláros napidíjat ígérve (megj.: szabadúszó zsoldosok, illetve felfegyverzett vendégmunkások mindegyik felsorolt államból megtalálhatóak Líbiában, rájuk külön nem fogok kitérni). Mali kormánytisztviselők szerint a kormány tud a dologról, és a leghatározottabban ellenzi zsoldosok alkalmazását fegyveres konfliktusok során és már dolgozik a probléma megoldásán, csak hát ugye a korlátozott erőforrások... Mindenesetre tény, hogy a mali-algériai határon, a Szahara kellős közepén nem túl szigorú a vám- és útlevél-ellenőrzés és ez nem a fejlett közös piac miatt van. Hozzá kell tenni, hogy nem minden Líbiában harcoló tuareg zsoldos is egyben: korábbi felkelések és az azokat kiváltó elnyomás elől sok tuareg menekült Maliból és Nigerből Líbiába (ahol egy részük egyébként is él, lásd ezt a másik térképet) már a hetvenes-nyolcvanas évek során is. Kadhafi tárt karokkal fogadta őket, azok pedig természetesen megmentőjükként tisztelték és feltétlen híveivé (majd líbiai állampolgárokká) váltak.
Libéria: Charles Taylor, a Libériai Nemzeti Hazafias Front (NPFL) egykori hadura, a kilencvenes években Libéria teljhatalmú ura, jelenleg a Nemzetközi Büntetőbíróság vendége szintén igen közeli barátja és üzletfele volt Kadhafinak. A líbiai kiképzésnek és felszerelésnek ugyanis nagy szerepe volt abban, hogy az első libériai polgárháborúból Taylor és az NPFL kerültek ki győztesen. A két ország kapcsolata azonban Taylor bukásával sem ért véget: Kadhafi Libéria első, nagyjából demokratikusan választott elnökével, a 2005 óta hatalmon levő Ellen Johnson Sirleaffel (aki egyébként az egyetlen és valószínűleg az első női államfő Afrikában) is kitűnő kapcsolatokat ápol. A Líbiai Afrikai Befektetési Társaság (LAICO) nevű állami vállalaton keresztül (ami gyakorlatilag Kadhafi harmadik világbeli országok számára fenntartott feneketlen pénzeszsákja) csak tavaly 55 millió dollárt fektetett be Libériában „újjáépítés” címén. És a helyi viszonyok ismeretében elképzelhető, hogy az elnök asszony sem jár rosszul az ilyen üzletekkel. A két állam kapcsolata egyébként olyannyira szoros, hogy Sirleaf idén januárban meg is hívta Kadhafit Monroviába a júliusban tartandó függetlenségi ünnepségre. Bár az ezredes úr idei programját a líbiai ellenzék máshogy képzeli el, ahogy a dolgok jelenleg állnak, akár még eleget is tud majd tenni a meghívásnak.
Csád: a Kadhafi rossz emlékű csádi kalandja miatti hűvös viszony jóval barátibb-bá vált a kilencvenes években, 2007 óta meg különösen, mikor is líbiai közvetítéssel sikerült tető alá hozni egy békeszerződést a csádi kormány és néhány nagyobb helyi felkelő szervezet között. A nyolcvanas években még Kadhafi ellen harcoló Idriss Déby hatalomra kerülése óta igen jó viszonyt ápol Líbiával és több területen született együttműködési megállapodás a két ország között.
Közép-Afrika: 2001-ben Kadhafi csapatokat küldött a felkelők által szorongatott Ange-Felix Patassé elnök megsegítésére. Az ő hatalmát ugyan 2003-ban megdöntötte a jelenlegi elnök Francois Bozizé, viszont Patassé még ezt megelőzően 99 évre bérbe adta Líbiának az ország olaj, urán és minden egyéb ásványkincsének kitermelési jogait. Bár Bozizé Kadhafi védencét megpuccsolva jutott hatalomra, többek között ezért sem függetlenítheti magát Líbiától.
Szudán/Etiópia/Szomália: Ezek az országok elsősorban az Afrikai Unióval összefüggésben kerülnek a képbe. Darfúrban 20 000 fős AU/ENSZ misszió igyekszik békefenntartani, Mogadishuban egy 8000 főnyi AU-kontingens próbálkozik ugyanezzel, Etiópiában pedig a szervezet székhelye található. Mindhárom területen nehéz/még nehezebb helyzetbe kerülhet az AU, ha csak ideiglenesen is elesik a teljes tagdíjbevétel 15%-át produkáló Líbia (a saját és néhány szerencsés fekete-afrikai ország tagdíja) befizetéseitől. Ja, és persze a LAICO ezekben az országokban is igen aktív. Nem is meglepő, hogy az AU egy kínosan távolságtartó és semleges nyilatkozattal próbált reagálni az eseményekre.
A felsorolt országoknak saját nem túl rózsás helyzetük ellenére is számos eszköz áll rendelkezésükre szorult helyzetben levő patrónusuk megsegítésére: zsoldosok toborzásának megtűrése/lehetővé tétele/elősegítése, az időközben életbe lépett fegyverembargó kijátszása, menedék az összeharácsolt családi vagyonnak, végső esetben pedig a családtagoknak és magának Kadhafinak.
Látható, hogy Líbia koránt sincs annyira egyedül, mint az innen nyugatról tűnhet, köszönhetően Kadhafi népszerű, a kizsákmányoló imperialista stb. Nyugatot ostorozó és pánafrikanizmust éltető nagyszájú propagandájának, na és persze nem utolsó sorban nagyvonalú szívességeinek és segélypolitikájának, amelyekkel negyven év alatt függőségek egész hálózatát sikerült kialakítania. Bár a felsorolt államok láttán leginkább az a bizonyos vicc jutna először az ember eszébe („Ilyen barátokkal kinek van szüksége ellenségekre?”), az Afrika-szerte kvázi a nép közé szórt olajdollárok is felfoghatók egyfajta befektetésként, ami éppen ezekben a napokban látszik megtérülni.
[KNN] Akik sokkal tartoznak Kadhafinak
2011.03.18. 19:00 NagyH
161 komment
Címkék: líbia libéria csád mali niger knn zsoldosok
A bejegyzés trackback címe:
https://katpol.blog.hu/api/trackback/id/tr492750824
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.03.19. 17:43:50
@NagyH:
Ha már szóba került a Libyan Investment Authority, íme az, hogy mivel foglalkozik:
www.swfinstitute.org/swfs/libyan-investment-authority/
Ez a kedvencem:
"This entity controls refineries in Europe and in addition controls around 3000 gas stations in Europe."
Ha már szóba került a Libyan Investment Authority, íme az, hogy mivel foglalkozik:
www.swfinstitute.org/swfs/libyan-investment-authority/
Ez a kedvencem:
"This entity controls refineries in Europe and in addition controls around 3000 gas stations in Europe."
NagyH · http://katpol.blog.hu 2011.03.19. 17:50:24
@Circus:
1. Egyrészt az EU nem egy katonai szövetség, sem politikai unió, a tagok teljesen önálló külpolitikát folytathatnak. A (várható) légicsapások vagy egyszerű GB/FR/USA ad hoc-koalícióban vagy NATO keretek között fognak megtörténni, minket egiyk sem kötelez semmire, mivel nem NATO tagállamot támadtak meg. Hadüzenetet küldözgetni utoljára a második világháború idején volt divat, azóta inkább ultimátumok meg ENSZ BT mandátumok röpködnek, mint most is.
2. Hát éppenséggel illene valami nyilatkozatot kiköhögnie a Külügyek, de amúgy igen, az elnökség igazából adminisztratív meg protokolláris jellegű.
3. Amíg ilyen problémák vanank, addig álmodni se nagyon tudunk ilyesmiről: mno.hu/portal/766569?searchtext=gripen . És akkor még a bevetendő fegyverzetről nem is szóltunk. Válság van itt, kérem, a lőszer meg pénzbe kerül... Kifejezetten légtérfigyelő gépünk meg egyszerűen nincs.
Egyébként nem tudom van-e egyáltalán a Gripejeinknek számottevő földi csapásmérő képessége, amire itt szükség lenne.
1. Egyrészt az EU nem egy katonai szövetség, sem politikai unió, a tagok teljesen önálló külpolitikát folytathatnak. A (várható) légicsapások vagy egyszerű GB/FR/USA ad hoc-koalícióban vagy NATO keretek között fognak megtörténni, minket egiyk sem kötelez semmire, mivel nem NATO tagállamot támadtak meg. Hadüzenetet küldözgetni utoljára a második világháború idején volt divat, azóta inkább ultimátumok meg ENSZ BT mandátumok röpködnek, mint most is.
2. Hát éppenséggel illene valami nyilatkozatot kiköhögnie a Külügyek, de amúgy igen, az elnökség igazából adminisztratív meg protokolláris jellegű.
3. Amíg ilyen problémák vanank, addig álmodni se nagyon tudunk ilyesmiről: mno.hu/portal/766569?searchtext=gripen . És akkor még a bevetendő fegyverzetről nem is szóltunk. Válság van itt, kérem, a lőszer meg pénzbe kerül... Kifejezetten légtérfigyelő gépünk meg egyszerűen nincs.
Egyébként nem tudom van-e egyáltalán a Gripejeinknek számottevő földi csapásmérő képessége, amire itt szükség lenne.
Circus 2011.03.19. 18:01:09
@NagyH: köszönet, magam is kb így tudom illetve gondoltam, csak részben költői kérdésként próbáltam leegyszerűsíteni a dolgokat (1.-2.)
3, annyira nem értek hozzá, de a légtérzárat azt a levegőben közlekedő eszközök ellen rendelték el, arra meg csak van levegő-levegő képesítésünk, vagy akkor minek vannak a Gripenek (tudom, drága, ha baja esik)???
Bombázni meg bombázzon, akinek arra is van lehetősége...
___
Megnéztem a linket - akkor minek egyáltalán vadászgép nekünk, ha nem tudjuk (ki)használni? Álnaív kérdés volt, de hozzánemértőként több értelmét láttam volna egy marék komolyabb szitakötő beszerzésének.
3, annyira nem értek hozzá, de a légtérzárat azt a levegőben közlekedő eszközök ellen rendelték el, arra meg csak van levegő-levegő képesítésünk, vagy akkor minek vannak a Gripenek (tudom, drága, ha baja esik)???
Bombázni meg bombázzon, akinek arra is van lehetősége...
___
Megnéztem a linket - akkor minek egyáltalán vadászgép nekünk, ha nem tudjuk (ki)használni? Álnaív kérdés volt, de hozzánemértőként több értelmét láttam volna egy marék komolyabb szitakötő beszerzésének.
sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.03.19. 18:05:02
@NagyH:
"földi csapásmérő képesség" - gépágyú van benne.
Szóval a pilóta leszedi a gépágyút a kerozinhiányos gépről és egy jól irányzott dobással eltalálja vele a Bengázi határán illedelmesen várakozó tankot (Kecskemétről). A keletkező robbanás visszadobja a gépágyút a mi képzett pilótánk kacsójába, és kezdődik előről.
Gondolom ilyesmi lehet a HM koncepciója az ügy kapcsán...
"földi csapásmérő képesség" - gépágyú van benne.
Szóval a pilóta leszedi a gépágyút a kerozinhiányos gépről és egy jól irányzott dobással eltalálja vele a Bengázi határán illedelmesen várakozó tankot (Kecskemétről). A keletkező robbanás visszadobja a gépágyút a mi képzett pilótánk kacsójába, és kezdődik előről.
Gondolom ilyesmi lehet a HM koncepciója az ügy kapcsán...
sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.03.19. 18:07:52
@Circus:
a légi harc is drága dolog, amióta rakétákkal és nem gépágyúval vívják. De miután nálunk fel sem szálnak, és skuló is pénzbe kerül, így inkább betoljuk a Gripent az udvarra a kertitörpe mellé és nézegetjük, milyen szépen táncolnak körülötte a kis zöld lepkék.
a légi harc is drága dolog, amióta rakétákkal és nem gépágyúval vívják. De miután nálunk fel sem szálnak, és skuló is pénzbe kerül, így inkább betoljuk a Gripent az udvarra a kertitörpe mellé és nézegetjük, milyen szépen táncolnak körülötte a kis zöld lepkék.
mrZ (törölt) 2011.03.19. 18:20:18
@NagyH:
Szivesebben olvasok fuggetlen hireket, mint allo nap keretlenul nyomulo MainStreamMedia agymosast.
>>Most az általad linkelt globalresearch.ca-ra gondolsz? Ennyi erővel akár a Zeitgeistot is hozhatnád mint forrást.@chipanddale74:
Ez bizony hulyeseg, a ketto nem ugyanaz.
Elgondolkodtato dolgok vannak a globalresearch.ca site-on nem lenezni kell hanem jobbnak lenni.
>>Megtörténtek az első berepülések, hamarosan kezdődhet a tüzijáték.
Objektiv szerkesztoseg, gratula.
Jo kis tapasztalat volt ez, igy mulik el egy valamikor jo blog dicsosege.
Szivesebben olvasok fuggetlen hireket, mint allo nap keretlenul nyomulo MainStreamMedia agymosast.
>>Most az általad linkelt globalresearch.ca-ra gondolsz? Ennyi erővel akár a Zeitgeistot is hozhatnád mint forrást.@chipanddale74:
Ez bizony hulyeseg, a ketto nem ugyanaz.
Elgondolkodtato dolgok vannak a globalresearch.ca site-on nem lenezni kell hanem jobbnak lenni.
>>Megtörténtek az első berepülések, hamarosan kezdődhet a tüzijáték.
Objektiv szerkesztoseg, gratula.
Jo kis tapasztalat volt ez, igy mulik el egy valamikor jo blog dicsosege.
SchA · http://katpol.blog.hu 2011.03.19. 18:26:48
@mrZ:
Khmm, talán meglepetés, de ez egy katonai/biztol blog, amit a háborút kedvelő emberek írnak.
És amikor elkezdenek leradírozni egy olyan alakot, mint Kadhafi, az tetszik nekünk.
"We sing the praise of war. Not for the way. it makes people die,. but for the way. it makes people come alive."
Khmm, talán meglepetés, de ez egy katonai/biztol blog, amit a háborút kedvelő emberek írnak.
És amikor elkezdenek leradírozni egy olyan alakot, mint Kadhafi, az tetszik nekünk.
"We sing the praise of war. Not for the way. it makes people die,. but for the way. it makes people come alive."
SchA · http://katpol.blog.hu 2011.03.19. 18:50:17
english.aljazeera.net/news/europe/2011/03/2011319132058782326.html
"Libyan state television said Libyans, including women and children, were holding a sit-in at the Tripoli international airport, apparently to deter any attempt to bomb the area."
Nevezzetek cinikusnak, de nem hiszem, hogy ezt önként és dalolva csinálják.
"Libyan state television said Libyans, including women and children, were holding a sit-in at the Tripoli international airport, apparently to deter any attempt to bomb the area."
Nevezzetek cinikusnak, de nem hiszem, hogy ezt önként és dalolva csinálják.
Amanitin3 2011.03.19. 18:51:08
@Rammjaeger83:
'resource curse'
Ez az elmélet még empirikus megfigyelésnek sem túl acélos, nemhogy ok-okozati összefüggésnek.
Az említett helyeken minden valószínűség szerint tök ugyanilyen korrupt és szűklátókörű vezetés lenne olaj nélkül is, és nem lennének egy méterrel sem beljebb. Mint ahogy azok az arab országok sem hasítanak feltűnően, ahol sose volt olaj.
'resource curse'
Ez az elmélet még empirikus megfigyelésnek sem túl acélos, nemhogy ok-okozati összefüggésnek.
Az említett helyeken minden valószínűség szerint tök ugyanilyen korrupt és szűklátókörű vezetés lenne olaj nélkül is, és nem lennének egy méterrel sem beljebb. Mint ahogy azok az arab országok sem hasítanak feltűnően, ahol sose volt olaj.
Amanitin3 2011.03.19. 18:57:30
@Bal:
Elolvastam, nem értek egyet. Sőt, szerintem a kínai vezetés belügy tekintetében egyre erőszakosabb lesz.
Elolvastam, nem értek egyet. Sőt, szerintem a kínai vezetés belügy tekintetében egyre erőszakosabb lesz.
sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.03.19. 18:59:36
@SchA: De délután, ha szépen csillan a Nap, akkor jót lehet velük pl fotózkodni.
Circus 2011.03.19. 19:01:06
@SchA: lásd még a fekete burkában lefátyolozott nők százainak tüntetését, hogy hagyják békén az iszlámot (időnként ilyen-olyan alkalmakkor látható). Szerintem azért létezhet ilyen buta agymosott fanatizmus, simán.
Vagy egy másik lehetőség, csak azt nem bontom ki, mert erősen aktuálbelpolitikai áthallása van a 15-i ünnepség kapcsán - pénzér'.
Vagy egy másik lehetőség, csak azt nem bontom ki, mert erősen aktuálbelpolitikai áthallása van a 15-i ünnepség kapcsán - pénzér'.
sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.03.19. 19:04:19
@Amanitin3:
ajánlom a két cikket a témában:
Mehara, M. – Oskoui, K. N. 2008. The sources of macroeconomic fluctuations in oil exporting countries: A comparative study. Economic Modelling, 2008, 24 pp. 356-379
Mehara, M. 2008. The asymmetric relationship between oil revenues and economic activities: The case of oil-exporting countries. Energy Policy, 2008, 36 pp. 1164-1168
pusztán piaci alapon nem igazán lehet diverzfikálni egy olajgazdaságot még alacsony lopékonyság mellett sem, egyszerűen azért, mert konjunktúra idején a tőke az olaj szektorba mászik (gyors megtérülés), alacsony olajár mellett pedig menekül külföldre. Ezért szoktak aztán állami befektetési alapokat létrehozni, lásd a már emlegetett Kadhafi-féle SWF
ajánlom a két cikket a témában:
Mehara, M. – Oskoui, K. N. 2008. The sources of macroeconomic fluctuations in oil exporting countries: A comparative study. Economic Modelling, 2008, 24 pp. 356-379
Mehara, M. 2008. The asymmetric relationship between oil revenues and economic activities: The case of oil-exporting countries. Energy Policy, 2008, 36 pp. 1164-1168
pusztán piaci alapon nem igazán lehet diverzfikálni egy olajgazdaságot még alacsony lopékonyság mellett sem, egyszerűen azért, mert konjunktúra idején a tőke az olaj szektorba mászik (gyors megtérülés), alacsony olajár mellett pedig menekül külföldre. Ezért szoktak aztán állami befektetési alapokat létrehozni, lásd a már emlegetett Kadhafi-féle SWF
bz249 2011.03.19. 20:00:09
@Amanitin3: Tunezia pl. egyaltalan nem rossz
en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Tunisia
Nem egy gazdasagi vilaghatalom, de a balkani orszagokkal siman felveszi a versenyt.
en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Tunisia
Nem egy gazdasagi vilaghatalom, de a balkani orszagokkal siman felveszi a versenyt.
hiryu2,0 2011.03.19. 20:59:15
Tényleg.... Mi van a Gripenre rendelt /piaci ár többszörösébe került, ha a hír Maverickekkel?/
NagyH · http://katpol.blog.hu 2011.03.19. 21:04:16
@mrZ:
Ahogy SchA is megjegyezte, az, hogy valami független/underground, önmagában még nem erény.
"Secretive Plan For a Global Currency",
"Nuclear Apocalypse in Japan"
"The American Dilemma in Libya: To Bomb, Invade, Partition, Or All of the Above"
Csak néhány olyan cikk a globalresearch.ca címlapjáról, ami miatt már eleve nehéz komolyan venni ami utána következik. Mellesleg a "légicsapás=tüzijáték" asszociációban mi utal szerinted az objektivitás hiányára?
@Circus:
Azok a líbiaiak, akik jelenleg Kadhafi mellett állnak azok két dolog miatt teszik ezt: mert a jelenlegi rendszer haszonélvezői és/vagy pénzért. De szervezetlen, gyengén felszerelt felkelők hordáin keresztülrongyolni a sivatagban, légi és minden egyéb fölény birtokában azért nem egészen ugyanaz, mint csendben üldögélni egy légvédelmi rakétaüteg tövében és várni a valahonnan a látóhatáron túlról érkező Mavericket. A muszlim nők népviselethez való viszonya meg egész más kérdés.
Ahogy SchA is megjegyezte, az, hogy valami független/underground, önmagában még nem erény.
"Secretive Plan For a Global Currency",
"Nuclear Apocalypse in Japan"
"The American Dilemma in Libya: To Bomb, Invade, Partition, Or All of the Above"
Csak néhány olyan cikk a globalresearch.ca címlapjáról, ami miatt már eleve nehéz komolyan venni ami utána következik. Mellesleg a "légicsapás=tüzijáték" asszociációban mi utal szerinted az objektivitás hiányára?
@Circus:
Azok a líbiaiak, akik jelenleg Kadhafi mellett állnak azok két dolog miatt teszik ezt: mert a jelenlegi rendszer haszonélvezői és/vagy pénzért. De szervezetlen, gyengén felszerelt felkelők hordáin keresztülrongyolni a sivatagban, légi és minden egyéb fölény birtokában azért nem egészen ugyanaz, mint csendben üldögélni egy légvédelmi rakétaüteg tövében és várni a valahonnan a látóhatáron túlról érkező Mavericket. A muszlim nők népviselethez való viszonya meg egész más kérdés.
hiryu2,0 2011.03.19. 21:04:35
khmmm ha a hír igaz, olvasandó....
ill elég nehéz lenne egy ilyen bevetésen részt venni ha a natokompatibilis vadászpilóta még csak nem is gyakorolta a légi utántöltést....
Tehát azt hiszem, hogy nagyon fontos alapelv az, amit egy régi római szenátor, Cato mondott: ami fölösleges, egy fillérért is drága. Valóban, pazarló gazdálkodás volt az elmúlt években, sajnos olyan típusú felhasználások, mint mondjuk a Gripen légi utántöltési képességének a százmilliárdjai,
www.kormany.hu/hu/honvedelmi-miniszterium/masodik-allamtitkarsag/az-allamtitkar2/beszedek-publikaciok-interjuk/dr-simicsko-istvan-parlamenti-felszolalasa-2010-november-18
ill elég nehéz lenne egy ilyen bevetésen részt venni ha a natokompatibilis vadászpilóta még csak nem is gyakorolta a légi utántöltést....
Tehát azt hiszem, hogy nagyon fontos alapelv az, amit egy régi római szenátor, Cato mondott: ami fölösleges, egy fillérért is drága. Valóban, pazarló gazdálkodás volt az elmúlt években, sajnos olyan típusú felhasználások, mint mondjuk a Gripen légi utántöltési képességének a százmilliárdjai,
www.kormany.hu/hu/honvedelmi-miniszterium/masodik-allamtitkarsag/az-allamtitkar2/beszedek-publikaciok-interjuk/dr-simicsko-istvan-parlamenti-felszolalasa-2010-november-18
NagyH · http://katpol.blog.hu 2011.03.19. 21:12:29
@hiryu2,0:
legiero.blog.hu/2008/11/20/maverick_1
jets.hu/news?id=143
Mea culpa, úgy látszik, mégiscsak rendelkezünk ilyesmivel is. Más kérdés, hogy a pilótáink mennyire tudták begyakorolni a használatát.
legiero.blog.hu/2008/11/20/maverick_1
jets.hu/news?id=143
Mea culpa, úgy látszik, mégiscsak rendelkezünk ilyesmivel is. Más kérdés, hogy a pilótáink mennyire tudták begyakorolni a használatát.
sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.03.19. 21:19:31
@hiryu2,0: "a Gripen légi utántöltési képességének a százmilliárdjai"
hát ööö - merev szárnyú gépet tartani légi utántöltési képesség nélkül épp annyit ér, mint .... rakéták, bombák és kerozin nélkül üzemeltetni...
-> így legalább kiáll egy szép cső is az orrából, optikai tuning a kertitörpék társaságában :D
hát ööö - merev szárnyú gépet tartani légi utántöltési képesség nélkül épp annyit ér, mint .... rakéták, bombák és kerozin nélkül üzemeltetni...
-> így legalább kiáll egy szép cső is az orrából, optikai tuning a kertitörpék társaságában :D
sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.03.19. 21:22:44
@SchA: ha már nagyon jó az anyag:
ki talál ki ilyen nevet, hogy "Odüsszeia Hajnal" (Operation: Odyssey Dawn)?
De úgy látom, már másnak is feltűnt, hogy túl sok mosolycigi fogyott a Pentagonban: answers.yahoo.com/question/index?qid=20110319125403AAEBNV9
ki talál ki ilyen nevet, hogy "Odüsszeia Hajnal" (Operation: Odyssey Dawn)?
De úgy látom, már másnak is feltűnt, hogy túl sok mosolycigi fogyott a Pentagonban: answers.yahoo.com/question/index?qid=20110319125403AAEBNV9
bloggerman77 2011.03.19. 21:23:35
Azért kíváncsi lennék, hogy Tripoli rakétákkal lövetése az USA által miben mozdítja elő a Bengháziban lévő felkelők helytzetét?
Ebből az ügyből egy olyan ordas lóláb kandikál ki... Olyan de ja vue érzése van az embernek... 1991 Irak....
Ebből az ügyből egy olyan ordas lóláb kandikál ki... Olyan de ja vue érzése van az embernek... 1991 Irak....
bloggerman77 2011.03.19. 21:25:56
Aztán milyen "jó" lesz, ha a stabil Kadhafi uralom urán jön egy Irak2, Afganisztán 2., vagy egy Szomália upgrade... Persze mindezt a liberlis demokrácia terjesztése okán. :)
qbr 2011.03.19. 21:29:33
Az nem lehetséges, hogy az egész katonai akció azért van, mert a franciák-olaszok-spanyolok-angolok elsősorban csak odáig látnak, hogy pár hét múlva ne induljon el kb. 1 millió ember csónakokon a partjaik felé a megtorlások miatt, hanem inkább a Kaddafi pártján állók meneküljenek Afrika belseje felé? És az összes többi szempont (befolyás, olaj, stb.) csak másodlagos?
bz249 2011.03.19. 21:31:34
@bloggerman77: Kadhafi egy bolond. Masreszrol, most hogy igy megkezdodtek a legicsapasok, siman elofordulhat, hogy elokerul egy alezredes, aki inkabb atall a felkelokhoz. Harmadreszrol egy Grosz Karoly nevu faszi is azt mondta, hogyha nem ok, akkor feherterror lesz.
sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.03.19. 21:35:50
"Eddig 110 Tomahawk cirkálórakétát lőttek ki 20 líbiai célpontra"
na, majd mindjárt jönnek a kommentek, hogy csak azért 5x-ös a szorzó, mert az amerikaiak minél gyorsabban le akarnak fúrni a líbiai olajig.
na, majd mindjárt jönnek a kommentek, hogy csak azért 5x-ös a szorzó, mert az amerikaiak minél gyorsabban le akarnak fúrni a líbiai olajig.
bloggerman77 2011.03.19. 21:40:04
@sirdavegd:
Láttál már arab polgári demokráciát? :) Ahhoz polgárság kéne, ami egy olyan világban, ahol mindmáig a törzsi származás a meghatározó, több, mint megmosolyogtató.
Láttál már arab polgári demokráciát? :) Ahhoz polgárság kéne, ami egy olyan világban, ahol mindmáig a törzsi származás a meghatározó, több, mint megmosolyogtató.
drazsé 2011.03.19. 21:41:49
@bloggerman77:
nem anynira 91, sokkal inkább a második... egész egyszerűen az USA nem felejt, nem felejtette el 1986ot, és bár időlegesen (az európaiak legalábbis) úgy-ahogy megbocsátottak nekik, így nem bánthatták, de.. hátha hibázik az ezredes
márpedig hibázott: nem fogadta el a felkínált menekülési útvonalat, sőt, bekeményített (ugye, menekültek+olaj nyugatra nuku) - innettől már csak idő kérdése volt
mindenki kedvenc Sarkoja meg leporolta a LEF-jelszót, és... meg akarja mutatni ráadásul az amiknak, hogy lehet ezt másképp is csinálni :)
(arra leszek kíváncsi, hogy fogja kipaterolni a műveletből az amerikaiakat, mert ugye már betették a lábukat)
nem lesz irak/szomália/stb 2.0 - afganisztán 0.2beta lesz, nem vonulnak be, kiválasztanak egy erős embert/frakciót, azt fogják támogatni és azzal üzletelenek (khm, Khadafi-vagyon), és lesz talonban még 5 másik...
(optimista verzió: lesz még kicsit megkent választás is, ügyeskedve)
nem anynira 91, sokkal inkább a második... egész egyszerűen az USA nem felejt, nem felejtette el 1986ot, és bár időlegesen (az európaiak legalábbis) úgy-ahogy megbocsátottak nekik, így nem bánthatták, de.. hátha hibázik az ezredes
márpedig hibázott: nem fogadta el a felkínált menekülési útvonalat, sőt, bekeményített (ugye, menekültek+olaj nyugatra nuku) - innettől már csak idő kérdése volt
mindenki kedvenc Sarkoja meg leporolta a LEF-jelszót, és... meg akarja mutatni ráadásul az amiknak, hogy lehet ezt másképp is csinálni :)
(arra leszek kíváncsi, hogy fogja kipaterolni a műveletből az amerikaiakat, mert ugye már betették a lábukat)
nem lesz irak/szomália/stb 2.0 - afganisztán 0.2beta lesz, nem vonulnak be, kiválasztanak egy erős embert/frakciót, azt fogják támogatni és azzal üzletelenek (khm, Khadafi-vagyon), és lesz talonban még 5 másik...
(optimista verzió: lesz még kicsit megkent választás is, ügyeskedve)
sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.03.19. 21:44:16
@bloggerman77: Azt nem is mondtam, hogy ebből feltétlenül nyugati polgári demokrácia lesz. Ámde ölbe tett kézzel ülni és nézni, hogy lövik egymást (egy mást), az sem lenne túl etikus dolog a fejlett polgári demokráciák részéről.
Circus 2011.03.19. 21:45:33
@sirdavegd: "-> így legalább kiáll egy szép cső is az orrából, optikai tuning a kertitörpék társaságában :D"
ja, azon pihennek a zöld lepkék kergetődzés közben... :)
biztos kell a légi utántöltés egy ekkora pici országban, akiknek a gépe a büdös életben nem megy harci helyzetben tenger fölé?
ja, azon pihennek a zöld lepkék kergetődzés közben... :)
biztos kell a légi utántöltés egy ekkora pici országban, akiknek a gépe a büdös életben nem megy harci helyzetben tenger fölé?
bloggerman77 2011.03.19. 21:46:15
@drazsé:
Az ügy már veszett arab-muszlim szemszögből, mert az USA benne van.
Ez már egy bernga méretű fekete pont.
Az ügy már veszett arab-muszlim szemszögből, mert az USA benne van.
Ez már egy bernga méretű fekete pont.
sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.03.19. 21:49:17
@drazsé: hát, most már begerjedtek a fiúk:
"Átfogó támadás jöhet a líbiai partoknál"
"Pentagon: Kadhafi légvédelme a célpont"
"Addig támadnak, amíg Kadhafi eleget nem tesz a határozatnak"
"A Pentagon bejelentette, hogy átvette a hadműveletek irányítását"
"Britek is részt vettek a cirkálórakétás támadásban" (ámde: " A támadás nagy része az amerikaiaknak köszönhető")
van rá valami szép bonyolult műszó, miszerint nyilatkozati kényszer/nyomás - szóval verbálisan kié nagyobb és mennyire. :) :) :) :)
"Átfogó támadás jöhet a líbiai partoknál"
"Pentagon: Kadhafi légvédelme a célpont"
"Addig támadnak, amíg Kadhafi eleget nem tesz a határozatnak"
"A Pentagon bejelentette, hogy átvette a hadműveletek irányítását"
"Britek is részt vettek a cirkálórakétás támadásban" (ámde: " A támadás nagy része az amerikaiaknak köszönhető")
van rá valami szép bonyolult műszó, miszerint nyilatkozati kényszer/nyomás - szóval verbálisan kié nagyobb és mennyire. :) :) :) :)
drazsé 2011.03.19. 21:50:38
@bloggerman77:
kiderül... nem véletlenül tolja magát sarko előre és nem véletlenül hagyják, hogy előtérbe tolja magát (bár az admirális foga jól hallhatóan csikorgott a sajttájon, amikor együttműködlésről beszélt :) )
kiderül... nem véletlenül tolja magát sarko előre és nem véletlenül hagyják, hogy előtérbe tolja magát (bár az admirális foga jól hallhatóan csikorgott a sajttájon, amikor együttműködlésről beszélt :) )
drazsé 2011.03.19. 21:52:28
@sirdavegd:
teszem, hozzá, nem tudom, mit erőlködnek... vagy tudnak valamit, és meg akarják lovagolni, vagy csak megszokásból...
teszem, hozzá, nem tudom, mit erőlködnek... vagy tudnak valamit, és meg akarják lovagolni, vagy csak megszokásból...
bloggerman77 2011.03.19. 21:52:55
@sirdavegd:
Most az elmúlt 20 évből egy sor példát mondani, ahol az un. civilizált világ tétlrnül nézte a tömegmészárlásokat. Pl. Ruanda?
Most az elmúlt 20 évből egy sor példát mondani, ahol az un. civilizált világ tétlrnül nézte a tömegmészárlásokat. Pl. Ruanda?
sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.03.19. 21:52:56
@Circus: még a Szenes mondta nekünk anno, hogy ő igazából csak helikoptert venne, mert azzal legalább árvíznél homokzsákokat lehet emelgetni, a Gripen meg csak úgy van.
De így billegő szárnyú lepkécskékkel mégis édibédibb...
De így billegő szárnyú lepkécskékkel mégis édibédibb...
sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.03.19. 21:53:32
@bloggerman77: oké, de ez most index címlapos...
sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.03.19. 21:56:24
@drazsé: szinte érzem, ahogyan a fél Pentagon prezentációkat készít, hogy holnap már be lehessen mutatni az előrehaladást :)
(tekintve, hogy 154 db Tomahawkot máris kölcsön kellett adni a briteknek, a dolog máris hasznosnak bizonyult :) )
node: dráma! "Lelőttek egy francia vadászgépet?"
(tekintve, hogy 154 db Tomahawkot máris kölcsön kellett adni a briteknek, a dolog máris hasznosnak bizonyult :) )
node: dráma! "Lelőttek egy francia vadászgépet?"
bloggerman77 2011.03.19. 21:59:29
Kadhafi elővette a "keresztesek támadtak ránk" opciót.
drazsé 2011.03.19. 22:01:12
@sirdavegd:
hm. lesz megint Bagdadi Ali 2.0? kedvencem volt, amikor nyilatkozta, hogy nicnsenek amerikaiak bagdadban, és már a háta mögötti hídon látszottak a páncélosok :)
de ez off
hozzáteszem, ha igaz, akkor Sarközy még abból is jól fog kijönni (randa kis mitugrász, de meglehetősen jól csinálja) - mondjuk előveszi a nem félünk áldozatokat hozni a líbiai nép szabadságáért örökbecsűt
hm. lesz megint Bagdadi Ali 2.0? kedvencem volt, amikor nyilatkozta, hogy nicnsenek amerikaiak bagdadban, és már a háta mögötti hídon látszottak a páncélosok :)
de ez off
hozzáteszem, ha igaz, akkor Sarközy még abból is jól fog kijönni (randa kis mitugrász, de meglehetősen jól csinálja) - mondjuk előveszi a nem félünk áldozatokat hozni a líbiai nép szabadságáért örökbecsűt
bloggerman77 2011.03.19. 22:02:25
@sirdavegd:
91-ben mondták, ha Kuvaitban nem olajmezők lettek volna, hanem hagymatermesztéssel foglalkoznak, a kutya se törődött volna velük.
:)
91-ben mondták, ha Kuvaitban nem olajmezők lettek volna, hanem hagymatermesztéssel foglalkoznak, a kutya se törődött volna velük.
:)
hiryu2,0 2011.03.19. 22:06:37
jólképzettek. vhol van egy egy fotóm, Gripen tüzel földi célppontra, itt magyarországon, hadgyakorlaton a nullpont felett. Állítólag legalább húsz lőszert! betáraztak neki, lássanak vmit az újságírók.
Sőt, már repültek Maverick súlymakettel, és gyakorolták a légi utántöltő megközelítését.
Fénykép:
legiero.blog.hu/2010/05/04/load_diffuser_2010_masodik_kedd
Sőt, már repültek Maverick súlymakettel, és gyakorolták a légi utántöltő megközelítését.
Fénykép:
legiero.blog.hu/2010/05/04/load_diffuser_2010_masodik_kedd
hiryu2,0 2011.03.19. 22:08:57
megrögzött rögeszmém, azért lettek elsőnek utántöltési képesség nélkül megrendelve NEHOGY használni tudja a Nato vmire őket.
bloggerman77 2011.03.19. 22:09:52
Egy szó, mint száz az USA belépése a konfliktusba elidegeníthet pár arabus támogatót, mert soha az életben le nem mossa magáról azúj rezsim az USA bérence jelzőt.
Amanitin3 2011.03.19. 22:11:08
@sirdavegd:
Megnéztem mind a kettőt. Az első kicsit nehezített volt, mert sem az év-, sem az oldalszám nem stimmelt, amit megadtál, de ügyes fiú vagyok.
Ezek okozatokról szólnak, nem okokról. Arról, hogy ezek az országok odáig sem jutottak el agyilag, hogy amikor drága az olaj és dől a lé, akkor dobni kéne a malacba is.
"pusztán piaci alapon nem igazán lehet diverzfikálni egy olajgazdaságot"
Miért kéne piaci alapon? A kiindulópont az, hogy ülsz egy pénzhegyen, amit az olajból szereztél. Kit érdekel, hogy a piaci tőke merre folyik? Van neked saját tőkéd orrvérzésig, és oda megy, ahova mondod.
Megnéztem mind a kettőt. Az első kicsit nehezített volt, mert sem az év-, sem az oldalszám nem stimmelt, amit megadtál, de ügyes fiú vagyok.
Ezek okozatokról szólnak, nem okokról. Arról, hogy ezek az országok odáig sem jutottak el agyilag, hogy amikor drága az olaj és dől a lé, akkor dobni kéne a malacba is.
"pusztán piaci alapon nem igazán lehet diverzfikálni egy olajgazdaságot"
Miért kéne piaci alapon? A kiindulópont az, hogy ülsz egy pénzhegyen, amit az olajból szereztél. Kit érdekel, hogy a piaci tőke merre folyik? Van neked saját tőkéd orrvérzésig, és oda megy, ahova mondod.
bloggerman77 2011.03.19. 22:11:34
Amúgy a légtérzárba hogy férnek bele a szárazföldi erők elleni támadások? Egy T-55-ös nem repülőeszköz. :)
sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.03.19. 22:11:46
@bloggerman77: hát, keresztesek max Tuniéziáig jutottak IX. Lajos francia király vezényletével az Úr 1270. esztendejében. Aztán bele is pusztultak a vérhasba.
Líbiában max ilyen "keresztes" járt: hu.wikipedia.org/wiki/Crusader_tank
Líbiában max ilyen "keresztes" járt: hu.wikipedia.org/wiki/Crusader_tank
SchA · http://katpol.blog.hu 2011.03.19. 22:12:37
Pár választ idesűrítek
@bloggerman77:
Azzal, h repüléstilalmi zóna érdekében felpuhítják Líbiát. A Tomahawk-ok az AJ szerint kerozintartályokat találtak el meg SAM ütegeket. A Sivatagi Vihar meg talán az USA legjobban sikerült háborúja volt az MVH óta.
Irak2/Afg2 - ha nem lesznek olyan hülyék, hogy katonákat is beküldjenek (eddig ettől élesen elzárkózott H. Clinton), akkor nehéz lenne. Szomália2 - már esélyesebb, de Líbia fejlettségi szintje azért jobb, mint Szomáliáé volt a '90 évek elején.
"egy olyan világban, ahol mindmáig a törzsi származás a meghatározó, több, mint megmosolyogtató"
Mekkora betűkkel kéne leírnom, hogy minden olvasó fejébe belemenjen - az arab világ NEM homogén egység! NEM mindenhol él ez a törzsiség dolog! Tunéziában a törzsi származás legfeljebb a tuaregeknél számít, a városi arabok körberöhögnének ilyen dumával. Libanonban meg pl felekezeti alapon tagolt a társadalom.
"Az ügy már veszett arab-muszlim szemszögből, mert az USA benne van."
Maga az Arab Liga szavazta meg és kérte a rep.tilalmi zónát az ENSZ-től, annak biztos tudatában, h az USA így vagy úgy részt fog benne venni. Ezt hogy egyezteted össze a kijelentéseddel?
@bloggerman77:
Azzal, h repüléstilalmi zóna érdekében felpuhítják Líbiát. A Tomahawk-ok az AJ szerint kerozintartályokat találtak el meg SAM ütegeket. A Sivatagi Vihar meg talán az USA legjobban sikerült háborúja volt az MVH óta.
Irak2/Afg2 - ha nem lesznek olyan hülyék, hogy katonákat is beküldjenek (eddig ettől élesen elzárkózott H. Clinton), akkor nehéz lenne. Szomália2 - már esélyesebb, de Líbia fejlettségi szintje azért jobb, mint Szomáliáé volt a '90 évek elején.
"egy olyan világban, ahol mindmáig a törzsi származás a meghatározó, több, mint megmosolyogtató"
Mekkora betűkkel kéne leírnom, hogy minden olvasó fejébe belemenjen - az arab világ NEM homogén egység! NEM mindenhol él ez a törzsiség dolog! Tunéziában a törzsi származás legfeljebb a tuaregeknél számít, a városi arabok körberöhögnének ilyen dumával. Libanonban meg pl felekezeti alapon tagolt a társadalom.
"Az ügy már veszett arab-muszlim szemszögből, mert az USA benne van."
Maga az Arab Liga szavazta meg és kérte a rep.tilalmi zónát az ENSZ-től, annak biztos tudatában, h az USA így vagy úgy részt fog benne venni. Ezt hogy egyezteted össze a kijelentéseddel?
SchA · http://katpol.blog.hu 2011.03.19. 22:16:57
@bloggerman77:
Ruandának nincs tengerpartja. Kevésbé hangzik jól, mint a "nincs olaja" lózung, de katonai szempontból fontosabb dolog.
"Amúgy a légtérzárba hogy férnek bele a szárazföldi erők elleni támadások"
Az ENSZ BT felhatalmazása szélesebb, mint a légtérzár. A CAS belefér.
Ruandának nincs tengerpartja. Kevésbé hangzik jól, mint a "nincs olaja" lózung, de katonai szempontból fontosabb dolog.
"Amúgy a légtérzárba hogy férnek bele a szárazföldi erők elleni támadások"
Az ENSZ BT felhatalmazása szélesebb, mint a légtérzár. A CAS belefér.
bloggerman77 2011.03.19. 22:21:05
@SchA:
Az Arab Liga sok mindent megszavazott már - Szaddam ellen is. Nem emlékszel? Ők arra szavaznak, amit súgnak nekik az USA külügyből. Azt meg nem lehet kimagyarázni, hogy egy amerika elleni hőzöngésre BÁRMIKOR kapható arabok rokonszenvvel figyelnék egy arab ország amerikai agresszióját. Szarközi itt a trójai faló szerepét játszotta, az USA erőteljes rnyéka ott van mögöte...
Az Obama-Cameron duó az évtized Bush-Blair párosa.
Líbiában pont számít, ki melyik törzsből való, és még van egy pár arab ország, ahol szintén.
A Tomahawk-okkal lövöldözgetés pedig egyértelmű agrszió, mert Líbia védelmi erői ellen támadnak - ugye Te sem akarod megmagyarázni, hogy a Tripoli környéki légvédelmi rakétákkal bárhogy ártani tudnának a civil (muhaha, civilek Kalassal...) ellenében.
Az Arab Liga sok mindent megszavazott már - Szaddam ellen is. Nem emlékszel? Ők arra szavaznak, amit súgnak nekik az USA külügyből. Azt meg nem lehet kimagyarázni, hogy egy amerika elleni hőzöngésre BÁRMIKOR kapható arabok rokonszenvvel figyelnék egy arab ország amerikai agresszióját. Szarközi itt a trójai faló szerepét játszotta, az USA erőteljes rnyéka ott van mögöte...
Az Obama-Cameron duó az évtized Bush-Blair párosa.
Líbiában pont számít, ki melyik törzsből való, és még van egy pár arab ország, ahol szintén.
A Tomahawk-okkal lövöldözgetés pedig egyértelmű agrszió, mert Líbia védelmi erői ellen támadnak - ugye Te sem akarod megmagyarázni, hogy a Tripoli környéki légvédelmi rakétákkal bárhogy ártani tudnának a civil (muhaha, civilek Kalassal...) ellenében.
SchA · http://katpol.blog.hu 2011.03.19. 22:31:05
@bloggerman77:
"Ők arra szavaznak, amit súgnak nekik az USA külügyből"
Ja, hogy az AL az USA bábja? De akkor miért vannak egyáltalán konfliktusok a Közel-Keleten? Hmm-hmm.
"Líbiában pont számít, ki melyik törzsből való, és még van egy pár arab ország, ahol szintén."
Meg van egy jó pár, ahol nem. Ezért mondtam, h ne általánosíts.
"A Tomahawk-okkal lövöldözgetés pedig egyértelmű agrszió"
*sóhaj
A repüléstilalmi zóna ilyen esetben - ahogy azt pár nappal ezelőtt sokan, köztük Robert Gates is elmagyarázta a sajtóban - azzal jár, hogy első körben legyalulják a légvédelmet. Ha nem tennék, akkor a líbiai légvédelem veszélyeztetné az amerikai/európai gépeket.
Jelen esetben a rep.tilalmi zónán túlmutató támogatást nyújtanak a felkelőknek, ENSZ BT felhatalmazás alapján. Emiatt fokozottabb az igény hogy semmilyen líbiai légi/légelhárító tevékenység ne legyen. Szemét módon hangozhat, de a háború nem a fair playről szól.
"Ők arra szavaznak, amit súgnak nekik az USA külügyből"
Ja, hogy az AL az USA bábja? De akkor miért vannak egyáltalán konfliktusok a Közel-Keleten? Hmm-hmm.
"Líbiában pont számít, ki melyik törzsből való, és még van egy pár arab ország, ahol szintén."
Meg van egy jó pár, ahol nem. Ezért mondtam, h ne általánosíts.
"A Tomahawk-okkal lövöldözgetés pedig egyértelmű agrszió"
*sóhaj
A repüléstilalmi zóna ilyen esetben - ahogy azt pár nappal ezelőtt sokan, köztük Robert Gates is elmagyarázta a sajtóban - azzal jár, hogy első körben legyalulják a légvédelmet. Ha nem tennék, akkor a líbiai légvédelem veszélyeztetné az amerikai/európai gépeket.
Jelen esetben a rep.tilalmi zónán túlmutató támogatást nyújtanak a felkelőknek, ENSZ BT felhatalmazás alapján. Emiatt fokozottabb az igény hogy semmilyen líbiai légi/légelhárító tevékenység ne legyen. Szemét módon hangozhat, de a háború nem a fair playről szól.
bloggerman77 2011.03.19. 22:31:15
Apropó: ha ez most nem NATO-művelet, mi faxot keresnek ott dán F-16-osok, meg a kanadai Hornetek? :)
Circus 2011.03.19. 22:36:44
@bloggerman77: "Egy T-55-ös nem repülőeszköz."
de igen, ha megfelelő célszerszámmal csiklandozzák a (hernyó)talpát.
Reggelre lebontják a légvédelmet, holnap estére a tankokat, hétfő reggelre Kadhafi eltűnik - vagy túl gyors lenne ez a forgatókönyv?
de igen, ha megfelelő célszerszámmal csiklandozzák a (hernyó)talpát.
Reggelre lebontják a légvédelmet, holnap estére a tankokat, hétfő reggelre Kadhafi eltűnik - vagy túl gyors lenne ez a forgatókönyv?
bloggerman77 2011.03.19. 22:37:21
@SchA:
"Jelen esetben a rep.tilalmi zónán túlmutató támogatást nyújtanak a felkelőknek, ENSZ BT felhatalmazás alapján."
Aha.
Beavatkoznak egy szuverán állam belügyeibe. Mert Kadhafi senkit nem támadott meg (küldő országot).
Érdekes, amikor a brit ejtőernyősök belelőttek Londonderryben a békés tünteőkbe, nem támadta meg Nagy-Britanniát Franciaország meg az USA. Ja miért is? Mert csak egy rendfenntartó akció volt... .
Bahrein mikor jön? Jemen? Ja ezek semmikor, mert ezek az USA szövetségesei, tehát ők lőhetnek éles lőszerrel a tömegbe, inrtervenciós (szaúdi) csapatokkal karöltve...
"Jelen esetben a rep.tilalmi zónán túlmutató támogatást nyújtanak a felkelőknek, ENSZ BT felhatalmazás alapján."
Aha.
Beavatkoznak egy szuverán állam belügyeibe. Mert Kadhafi senkit nem támadott meg (küldő országot).
Érdekes, amikor a brit ejtőernyősök belelőttek Londonderryben a békés tünteőkbe, nem támadta meg Nagy-Britanniát Franciaország meg az USA. Ja miért is? Mert csak egy rendfenntartó akció volt... .
Bahrein mikor jön? Jemen? Ja ezek semmikor, mert ezek az USA szövetségesei, tehát ők lőhetnek éles lőszerrel a tömegbe, inrtervenciós (szaúdi) csapatokkal karöltve...
SchA · http://katpol.blog.hu 2011.03.19. 22:40:37
LOL
Some advice for the Lybian insurgents
usacac.army.mil/blog/blogs/coin/archive/2011/03/17/some-advice-for-the-libyan-insurgents.aspx
Some advice for the Lybian insurgents
usacac.army.mil/blog/blogs/coin/archive/2011/03/17/some-advice-for-the-libyan-insurgents.aspx
bloggerman77 2011.03.19. 22:40:48
@SchA:
Ezrk szerint megoldották:
"A bizottság szerint a franciák politikai, katonai, diplomáciai és logisztikai segítséget nyújtotak a milíciáknak, kiképzésükben is részt vettek, segítettek megtervezni a népirtást, sőt maguk is részt vettek benne. Ruanda már többször is illette hasonló vádakkal Franciaországot, és azt is a szemükre vetették, hogy vonakodnak együttműködni az események kivizsgálásában."
Ezrk szerint megoldották:
"A bizottság szerint a franciák politikai, katonai, diplomáciai és logisztikai segítséget nyújtotak a milíciáknak, kiképzésükben is részt vettek, segítettek megtervezni a népirtást, sőt maguk is részt vettek benne. Ruanda már többször is illette hasonló vádakkal Franciaországot, és azt is a szemükre vetették, hogy vonakodnak együttműködni az események kivizsgálásában."
SchA · http://katpol.blog.hu 2011.03.19. 22:46:16
@bloggerman77:
"Kadhafi senkit nem támadott meg"
NK jogilag ez nem előfeltétel egy beavatkozáshoz.
Többi - ja, ez egy ilyen világ. Az államok nem emberek, és nem ugyanazok a szabályok vonatkoznak rájuk. Mint már írtam, ez a realista nemzetközi politika. Deal with it.
Ruanda - forrás?
Más X helyre küldeni pár tanácsadót meg 5 láda fegyvert, és megint más megszervezni egy masszív légihadjáratot. A legszembetűnőbb különbség talán az, h az előbbi esetben nincsenek harci repülőgépek...
"Kadhafi senkit nem támadott meg"
NK jogilag ez nem előfeltétel egy beavatkozáshoz.
Többi - ja, ez egy ilyen világ. Az államok nem emberek, és nem ugyanazok a szabályok vonatkoznak rájuk. Mint már írtam, ez a realista nemzetközi politika. Deal with it.
Ruanda - forrás?
Más X helyre küldeni pár tanácsadót meg 5 láda fegyvert, és megint más megszervezni egy masszív légihadjáratot. A legszembetűnőbb különbség talán az, h az előbbi esetben nincsenek harci repülőgépek...
drazsé 2011.03.19. 22:50:20
@bloggerman77:
izé, Líbia, mint szuverén ország "nyugati" részről elismert kormánya az a bengázi átmeneti tanács - vagy mi a fenének hívják
szóval megvan még a jogi csűrés-csavarás is, ha arról van szó
izé, Líbia, mint szuverén ország "nyugati" részről elismert kormánya az a bengázi átmeneti tanács - vagy mi a fenének hívják
szóval megvan még a jogi csűrés-csavarás is, ha arról van szó
folti_ 2011.03.19. 23:20:11
@bloggerman77: "Érdekes, amikor a brit ejtőernyősök belelőttek Londonderryben a békés tünteőkbe, nem támadta meg Nagy-Britanniát Franciaország meg az USA. Ja miért is? Mert csak egy rendfenntartó akció volt..." - Inkább egyszeri hibás taktika/elszúrás rendfenntartó akció közben. Többet nemis próbálkoztak vele. Viszont Kadhafinál a rendfenntartó műveletek a lázadó városok tüzérséggel lövetését és a tüntető tömegbe lövetést éles lőszerrel jelentik.
bloggerman77 2011.03.20. 00:43:32
@folti_:
"Viszont Kadhafinál a rendfenntartó műveletek a lázadó városok tüzérséggel lövetését és a tüntető tömegbe lövetést éles lőszerrel jelentik"
**
Bahreinben is. :) Ott szabad? Ja, az ott az USA szövetségese. Ott lehet. Meg ott lehetnek szaúdi intevenciós csapatok is. :))
"Viszont Kadhafinál a rendfenntartó műveletek a lázadó városok tüzérséggel lövetését és a tüntető tömegbe lövetést éles lőszerrel jelentik"
**
Bahreinben is. :) Ott szabad? Ja, az ott az USA szövetségese. Ott lehet. Meg ott lehetnek szaúdi intevenciós csapatok is. :))
bloggerman77 2011.03.20. 00:45:15
@Circus:
A saját országodban azt csinálsz amit akarsz. Ha nem, az már a szuverenitásod megkérdőjelezése.
Ami most zajlik, az egy tipikus 19. századi ágyúnaszád-diplomácia.
A saját országodban azt csinálsz amit akarsz. Ha nem, az már a szuverenitásod megkérdőjelezése.
Ami most zajlik, az egy tipikus 19. századi ágyúnaszád-diplomácia.
paraszthajszal 2011.03.20. 02:03:12
@bloggerman77: A nemzetközi jog azért ismer olyat, hogy "emberiesség elleni bűntettek", meg népirtás; a saját békés lakosaidba belelőni azért nem igazán "comme il faut".
Más kérdés, hogy ha egy ország katonailag és gazdaságilag túl erős (pl. Kína, Oroszország), vagy túl hasznos és jó szövetséges (pl. Szaúd-Arábia) -- akkor legfeljebb egy halk ejnye-bejnyét kapsz. Kadhafinak az a pechje, hogy egyik kategóriába se fér bele.
A fair playről meg csak annyit, hogy ez a cikk éppen arról szól, hogy Kadhafi kiktől/milyen országokból kap külföldi segítséget -- ha neki szabad, akkor az ellenségeinek miért ne?
Más kérdés, hogy ha egy ország katonailag és gazdaságilag túl erős (pl. Kína, Oroszország), vagy túl hasznos és jó szövetséges (pl. Szaúd-Arábia) -- akkor legfeljebb egy halk ejnye-bejnyét kapsz. Kadhafinak az a pechje, hogy egyik kategóriába se fér bele.
A fair playről meg csak annyit, hogy ez a cikk éppen arról szól, hogy Kadhafi kiktől/milyen országokból kap külföldi segítséget -- ha neki szabad, akkor az ellenségeinek miért ne?
bloggerman77 2011.03.20. 06:32:20
@drazsé:
Ezért az agyonbotoxozott úriemberért nem kár, de... Ha létrejön valami új rendszer, az meg tudja fogni a Fekete-Afrikából érkező gazdasági menekült tömeget?
Mert Kadhafi megfogta.
Létrejön egy egységes libiai állam, vagy egymással hadakozó törzsi hadurak államára esik szét?
Beteszi-e az ellenség keze a lábát :)), vagyis lesz-e terrorista bázis Európa lágy alfelén? Nagyon valószínű, hogy igen, hiszen ott a suzomszádban Algéria, ahol a legkeményebb katonai diktatúra tartja féken azokat, akiknek az a legfőbb foglalatosságuk, hogy lerohanják a nem eléggé muszlim lakosok házait, és átvagdossák a torkukat...
Szóval Kadhafi lehet hibbant, lehet korrupt tolvaj - DE: egy stabil pont volt a rendszere. Ami most kidől, és a faxom se tudja mi jön utána.
Amig eddig az európai hatalmak rendezkedtek a muszlim világban, abból oltári csődök jöttek ki (Irak, Afganisztán stb.)
Líbiában most polgárháború van, és a Nyugat a felkelőket támogatja.
Vajh ez a fennkölt nyugat mi a búbánatos lóizéért nem tette ezt:
- Nyugat-Szaharában, amiegy ENSZ által elismertország, de a kétharmadát Marokkó megszállja, és állandó a harci helyzet
- Dél-Szudánban (ezt a sztorit mindenki ismeri....)
- Mauritániában, Maliban etc. etc. etc.
Hm??
Ja, és Hillary C. most sápítozott, hogy IRÁN (biza) szervezi az Öböl-országok forradalmnait, és a bahreini forradalom véres leverése el lett intézve egy ejnyebejnyével.
Ja persze, ott a US Navy legnagyob Öböl-beli támaszpontja. Ott nem lehet forradalmazni...
Ezért az agyonbotoxozott úriemberért nem kár, de... Ha létrejön valami új rendszer, az meg tudja fogni a Fekete-Afrikából érkező gazdasági menekült tömeget?
Mert Kadhafi megfogta.
Létrejön egy egységes libiai állam, vagy egymással hadakozó törzsi hadurak államára esik szét?
Beteszi-e az ellenség keze a lábát :)), vagyis lesz-e terrorista bázis Európa lágy alfelén? Nagyon valószínű, hogy igen, hiszen ott a suzomszádban Algéria, ahol a legkeményebb katonai diktatúra tartja féken azokat, akiknek az a legfőbb foglalatosságuk, hogy lerohanják a nem eléggé muszlim lakosok házait, és átvagdossák a torkukat...
Szóval Kadhafi lehet hibbant, lehet korrupt tolvaj - DE: egy stabil pont volt a rendszere. Ami most kidől, és a faxom se tudja mi jön utána.
Amig eddig az európai hatalmak rendezkedtek a muszlim világban, abból oltári csődök jöttek ki (Irak, Afganisztán stb.)
Líbiában most polgárháború van, és a Nyugat a felkelőket támogatja.
Vajh ez a fennkölt nyugat mi a búbánatos lóizéért nem tette ezt:
- Nyugat-Szaharában, amiegy ENSZ által elismertország, de a kétharmadát Marokkó megszállja, és állandó a harci helyzet
- Dél-Szudánban (ezt a sztorit mindenki ismeri....)
- Mauritániában, Maliban etc. etc. etc.
Hm??
Ja, és Hillary C. most sápítozott, hogy IRÁN (biza) szervezi az Öböl-országok forradalmnait, és a bahreini forradalom véres leverése el lett intézve egy ejnyebejnyével.
Ja persze, ott a US Navy legnagyob Öböl-beli támaszpontja. Ott nem lehet forradalmazni...
SchA · http://katpol.blog.hu 2011.03.20. 09:18:47
@bloggerman77:
A nemzetközi politika jellegéről már megjegyeztem hogy távol áll az igazságosság és egyenlőség általad elképzelt eszméitől, verheted a billentyűzetet, de ez nem változtat semmin.
Viszont már megint csúsztatsz, ejnye:
"Bahreinben is. :)"
A líbiai civil áldozatok az intervenció kezdetéig kb 100x-os arányban haladták meg a bahreini civil áldozatok számát. Utánaolvasni a dolgoknak nehezebb, mint lenyomni a kettőspont+jobbzárójel kombót, de néha megéri.
"a Fekete-Afrikából érkező gazdasági menekült tömeget? Mert Kadhafi megfogta."
Jobb kifejezés, hogy zsarolta az EU-t: vagy kap egy tetemes összeget minden évben, vagy átengedi a menekülteket.
"DE: egy stabil pont volt a rendszere."
Ezzel az érvvel sírhatnál, hogy megbukott Kádár, Ceaușescu, Honecker, felbomlott a SU, stb.
"Amig eddig az európai hatalmak rendezkedtek a muszlim világban, abból oltári csődök jöttek ki "
Kuvait 1991? Omán, dhofari felkelés?
"vagyis lesz-e terrorista bázis Európa lágy alfelén"
Az iraki öngyilkos merénylők közé hogy került az a rengeteg líbiai, miközben Muammar testvér féken tartotta az "iszlamistákat", ha szabad kérdeznem?
A nemzetközi politika jellegéről már megjegyeztem hogy távol áll az igazságosság és egyenlőség általad elképzelt eszméitől, verheted a billentyűzetet, de ez nem változtat semmin.
Viszont már megint csúsztatsz, ejnye:
"Bahreinben is. :)"
A líbiai civil áldozatok az intervenció kezdetéig kb 100x-os arányban haladták meg a bahreini civil áldozatok számát. Utánaolvasni a dolgoknak nehezebb, mint lenyomni a kettőspont+jobbzárójel kombót, de néha megéri.
"a Fekete-Afrikából érkező gazdasági menekült tömeget? Mert Kadhafi megfogta."
Jobb kifejezés, hogy zsarolta az EU-t: vagy kap egy tetemes összeget minden évben, vagy átengedi a menekülteket.
"DE: egy stabil pont volt a rendszere."
Ezzel az érvvel sírhatnál, hogy megbukott Kádár, Ceaușescu, Honecker, felbomlott a SU, stb.
"Amig eddig az európai hatalmak rendezkedtek a muszlim világban, abból oltári csődök jöttek ki "
Kuvait 1991? Omán, dhofari felkelés?
"vagyis lesz-e terrorista bázis Európa lágy alfelén"
Az iraki öngyilkos merénylők közé hogy került az a rengeteg líbiai, miközben Muammar testvér féken tartotta az "iszlamistákat", ha szabad kérdeznem?
Circus 2011.03.20. 10:20:59
@bloggerman77: "a saját országodban azt csinálsz, amit akarsz".
Nagyon szívesen beszélgetek itt veled sok mindenről, de tégy meg egy szívességet - NE indulj a parlamenti választásokon. Nem szívesen élnék (illetve élEK, de ez megint aktuálpolitika, lásd LJ) olyan országban, ahol ezt így gondolják felettem...
Amúgy meg a mi (EU) nézőpontunkból sokmindenben igazad van, de gondolj bele (hacsak a 77 nem a születésed éve), hogy itt sem volt annyira minden vidám, mostmát lassan egy emberöltővel ezelőtt. És pl 56-ban mennyire szerettük volna, ha a piros helyett a piros-kék-fehér érkezik... Próbáld magad líbiainak elképzelni. Mindjárt más a nézőpont.
Nagyon szívesen beszélgetek itt veled sok mindenről, de tégy meg egy szívességet - NE indulj a parlamenti választásokon. Nem szívesen élnék (illetve élEK, de ez megint aktuálpolitika, lásd LJ) olyan országban, ahol ezt így gondolják felettem...
Amúgy meg a mi (EU) nézőpontunkból sokmindenben igazad van, de gondolj bele (hacsak a 77 nem a születésed éve), hogy itt sem volt annyira minden vidám, mostmát lassan egy emberöltővel ezelőtt. És pl 56-ban mennyire szerettük volna, ha a piros helyett a piros-kék-fehér érkezik... Próbáld magad líbiainak elképzelni. Mindjárt más a nézőpont.
Circus 2011.03.20. 10:22:56
Megmégegy, a legfontosabb:
"a saját országodban"
b+, az nem az ÖVÉ...
és pont ez a baj, hogy ennek ellenére úgy kezeli, mintha az lenne.
"a saját országodban"
b+, az nem az ÖVÉ...
és pont ez a baj, hogy ennek ellenére úgy kezeli, mintha az lenne.
sutianap 2011.03.20. 11:10:20
(nem lehetne valahogy féken tartani a burkolt antiarabizmust, amit a kedves 77es művel?)
a következő lenne a verzióm:
- most okosan csinálták! Majd egy hónapos kényszeredett várakozás után - amiben is ugye kénytelen-kelletlen de kiderült, hogy életképes-e a Bengázi-rendszer. Úgy tűnik igen, tehát nem kell bevonulni és hatalmi káoszt okozni, csak támogatni kell egy "hazai" csapatot.
- Gaddafi és a többi bohóc is vállahatatlan, és ideje lenne végre Franiaországgal az élen átstruktúrálni Európa viszonyát az iszlámhoz. Tehát kérdezem azt, hogy annyira be vagyunk fosva, hogy kénytelenek vagyunk pénzelni és eltűrni mostanra vegytisztán látszó kalandorokat, vagy egyszerűen el tudjuk magyarázni a népeknek, hogy az "iszlám párt" elindítható egy válaszáson, akárcsak egy CDU
a következő lenne a verzióm:
- most okosan csinálták! Majd egy hónapos kényszeredett várakozás után - amiben is ugye kénytelen-kelletlen de kiderült, hogy életképes-e a Bengázi-rendszer. Úgy tűnik igen, tehát nem kell bevonulni és hatalmi káoszt okozni, csak támogatni kell egy "hazai" csapatot.
- Gaddafi és a többi bohóc is vállahatatlan, és ideje lenne végre Franiaországgal az élen átstruktúrálni Európa viszonyát az iszlámhoz. Tehát kérdezem azt, hogy annyira be vagyunk fosva, hogy kénytelenek vagyunk pénzelni és eltűrni mostanra vegytisztán látszó kalandorokat, vagy egyszerűen el tudjuk magyarázni a népeknek, hogy az "iszlám párt" elindítható egy válaszáson, akárcsak egy CDU
hiryu2,0 2011.03.20. 16:04:25
A magyar kormány teljes mértékben támogatja az ENSZ Biztonsági Tanács 1973-as számú, rendkívül erőteljes határozatát és az annak alapján foganatosított intézkedéseket. "A BT-határozat szövege többet jelent a légtérzárlat kikényszerítésénél: a polgári személyek és polgári személyek lakta területek védelmét minden lehetséges eszközzel biztosítani kell. Ez azonban nem jelentheti külföldi megszálló erők megjelenését. Moammer Kadhafi líbiai vezetőnek távoznia kell a hatalomból és a nemzetközi bíróság/líbiai nép előtt felelnie kell tetteiért. A líbiai kormányerők a bejelentett tűzszünet ellenére is folytatták előrenyomulásukat és a polgári célpontok elleni támadásokat. Ennek fényében üdvözöljük, hogy szövetségeseink megkezdték a BT-határozat kikényszerítését. A polgári lakosság megvédése érdekében a nemzetközi közönség számára nem maradt más alternatíva, mint az erő határozott alkalmazása" - áll a Magyar Köztársaság Külügyminisztériumának a közleményében.
SchA · http://katpol.blog.hu 2011.03.20. 16:58:05
Az index líbiai eseményeket követő rovatába felraktak pár képet a tegnap este Bengázi környékén kilőtt tankokból
Na most a roncsok alapján azoknak a "tankoknak" egy része önjáró löveg. Csak ha még mindig nem esett le vkinek, hogy miért volt szükség azonnal harcoló líbiai egységeket támadni.
(Ha jól vettem ki, a olasz Palmaria lövegeket kaptak szét a derék gallok
www.army-guide.com/eng/product1439.html )
Na most a roncsok alapján azoknak a "tankoknak" egy része önjáró löveg. Csak ha még mindig nem esett le vkinek, hogy miért volt szükség azonnal harcoló líbiai egységeket támadni.
(Ha jól vettem ki, a olasz Palmaria lövegeket kaptak szét a derék gallok
www.army-guide.com/eng/product1439.html )
bloggerman77 2011.03.20. 18:30:27
@sutianap:
"(nem lehetne valahogy féken tartani a burkolt antiarabizmust, amit a kedves 77es művel?)"
***
Most megyek röhögni. Ha jól tdom szólásszabadság van, vagy mi, és a blog címe nem az, hogy " Kötelező szeretni az arabokat".
Amúgy nem szeretem őket, amíg itt vannak Európában, és pl. mini-Bejrút van a Keleti pályaudvar parkolójában..
Egyéb?:
"(nem lehetne valahogy féken tartani a burkolt antiarabizmust, amit a kedves 77es művel?)"
***
Most megyek röhögni. Ha jól tdom szólásszabadság van, vagy mi, és a blog címe nem az, hogy " Kötelező szeretni az arabokat".
Amúgy nem szeretem őket, amíg itt vannak Európában, és pl. mini-Bejrút van a Keleti pályaudvar parkolójában..
Egyéb?:
bloggerman77 2011.03.20. 18:35:19
@sutianap:
"vagy egyszerűen el tudjuk magyarázni a népeknek, hogy az "iszlám párt" elindítható egy válaszáson, akárcsak egy CDU"
A CDU mióta akar keresztény törvénykezést Németországban? Van "keresztényizmus? A CDU háttérszervezete terrorszervezeteknek? A CDU előírja törvényileg, milyen öltözetet kell hordani a nőknek? Németországbaqn büntetnek-e kézlevágással?
Ha ezt végiggondoltad, jelentkezz újra.
"vagy egyszerűen el tudjuk magyarázni a népeknek, hogy az "iszlám párt" elindítható egy válaszáson, akárcsak egy CDU"
A CDU mióta akar keresztény törvénykezést Németországban? Van "keresztényizmus? A CDU háttérszervezete terrorszervezeteknek? A CDU előírja törvényileg, milyen öltözetet kell hordani a nőknek? Németországbaqn büntetnek-e kézlevágással?
Ha ezt végiggondoltad, jelentkezz újra.
sutianap 2011.03.20. 19:33:38
@bloggerman77:
eccerű kis agyad van - katt, katt, katt
- keresztényizmus van, bármennyire is furcsa
- van katolikus terrorszervezet is, ugy híjják IRA
- sképzeld ugy a hatvanasévegik minden megházasodott nő kendőt hordott kishazánkban is, ccc bekötik a fejét
- németországban az elgázositás volt a divat egy időben
bizos fájna, ha gondolkoznál, s nem is akartam volt ezzel előjönni, csak szeretem ezt a blogot s eddig az ilyen szólásszabaccságharcosok elkerülték - s ezentúl is olvasni szeretném.....
eccerű kis agyad van - katt, katt, katt
- keresztényizmus van, bármennyire is furcsa
- van katolikus terrorszervezet is, ugy híjják IRA
- sképzeld ugy a hatvanasévegik minden megházasodott nő kendőt hordott kishazánkban is, ccc bekötik a fejét
- németországban az elgázositás volt a divat egy időben
bizos fájna, ha gondolkoznál, s nem is akartam volt ezzel előjönni, csak szeretem ezt a blogot s eddig az ilyen szólásszabaccságharcosok elkerülték - s ezentúl is olvasni szeretném.....
folti_ 2011.03.20. 22:45:00
@bloggerman77: amikor Kadhafi is még csak a tüntetőkbe lövetett, akkor ő is csak a menetrendszerű ejnyebejnyét kapta. Azóta viszont ígért párszor kegyetlen megtorlást, rommá lövetett ellenálló városokat, rendfenntartás címén lövetett mindenkire az importált zsoldosaival aki élt és mozgott Tripoliban, illetve a saját tűzszüneti ígéretét megszegve igyekezett rommálőni Bengázit.
stoppos76 2011.03.21. 16:52:51
Ezt a cirkálórakéta lövetést nem teljesen értem. A bátol flansziák berepültek még a roketták előtt és a kutya sem lőtte le őket. Az amcsik ennyire be vannak fosva a légvédelemtől?
folti_ 2011.03.21. 21:11:32
@stoppos76: A fhansziák Bengázi környékén dolgoztak, ahol az mindkét oldal légvédelme az ősöreg légvédelmi ágyúkra és vállról indítható rakétákra korlátozódott. Ezekkel éjszaka azért komoly kihívás modern vadászgépeket lőni(mission impossible inkább). A cirkálórakéták célpontjai a Tripoli és környékén lévő kormányhű légvédelmi állások és katonai repülőterek voltak.
NagyH · http://katpol.blog.hu 2011.03.21. 22:59:48
Meglepő fejlemény, ezúttal itthon: az Index is feltette ugyanazt a kérdést, mint az egyik olvasónk a kommentek között (ti. miért nem vesznek részt magyar Gripenek az Odyssey Dawn hadműveletben).
index.hu/video/2011/03/21/egymast_lovik_a_partok_az_impotens_griffek_miatt/
index.hu/video/2011/03/21/egymast_lovik_a_partok_az_impotens_griffek_miatt/
Circus 2011.03.21. 23:39:12
@NagyH: őszinte örömmel vagyok tagja egy olyan jeles társaságnak, amelyik ennyivel előrébb tart gondolkodásban :)
Ettől függetlenül az interjút nézve egyrészt azért nem baj, hogy nem megyünk, másrészt meg akkor tényleg mi a francnak... tudom, a zöld lepkék...
Más.
Nem lesz ebből túl nagy zavar, hogy most boldog-boldogtalan odaküld pár zümmögőt? Norvégok, UAE, Qatar, mittudomén ki még...
Ettől függetlenül az interjút nézve egyrészt azért nem baj, hogy nem megyünk, másrészt meg akkor tényleg mi a francnak... tudom, a zöld lepkék...
Más.
Nem lesz ebből túl nagy zavar, hogy most boldog-boldogtalan odaküld pár zümmögőt? Norvégok, UAE, Qatar, mittudomén ki még...
SchA · http://katpol.blog.hu 2011.03.22. 06:17:18
@NagyH:
Tudod hány lélegeztetőgépet/inkubátort lehet venni egy bomba árából??? :)
Amúgy meg nem értem, mire a nagy felhajtás. A németek sem mennek, pedig nekik értelmes légierőjük is van. Sztem a kutyának nem hiányoznak a Gripenek a katonai tervezőasztalnál.
Tudod hány lélegeztetőgépet/inkubátort lehet venni egy bomba árából??? :)
Amúgy meg nem értem, mire a nagy felhajtás. A németek sem mennek, pedig nekik értelmes légierőjük is van. Sztem a kutyának nem hiányoznak a Gripenek a katonai tervezőasztalnál.
SchA · http://katpol.blog.hu 2011.03.22. 06:33:20
'Road of death' links Benghazi to Tripoli
www.youtube.com/watch?v=phhraAK1i2Q
Ez pedig szimplán qrvanagy:
"Libyan officals took journalists to see what they claimed was the damage from a missile attack. Officials said the missiles had struck very near to Gaddafi's tent.
Anita McNaught, Al Jazeera's correspondent in Tripoli, said journalists taken to the scene asked officials why there was no smoke or fire. One official said he didn't know because he wasn't a military expert."
www.youtube.com/watch?v=phhraAK1i2Q
Ez pedig szimplán qrvanagy:
"Libyan officals took journalists to see what they claimed was the damage from a missile attack. Officials said the missiles had struck very near to Gaddafi's tent.
Anita McNaught, Al Jazeera's correspondent in Tripoli, said journalists taken to the scene asked officials why there was no smoke or fire. One official said he didn't know because he wasn't a military expert."
Kullancs1983 2011.03.22. 10:02:50
@SchA: Ő legalább bevallja! Az indexes videó alapján a magyar vezetők meg tudnák ugyan magyarázni, csak kiderülne hogy nem igaz..:P
Greg36 2011.03.22. 10:42:55
@SchA:
Mi ebben a meglepő? Tegnap egy magyar katonai szakértő magyarázta, hogy nincsenek is repülőgép anyahajók a Földközi-tengeren Líbia közelépben, mert az amerikaiak még nem is értek oda...
Ami jogos, mert a CDG (is csak) repülőgép hordozó.
Mi ebben a meglepő? Tegnap egy magyar katonai szakértő magyarázta, hogy nincsenek is repülőgép anyahajók a Földközi-tengeren Líbia közelépben, mert az amerikaiak még nem is értek oda...
Ami jogos, mert a CDG (is csak) repülőgép hordozó.
stoppos76 2011.03.22. 11:38:20
@folti_: Így már érthető, erre nem is gondoltam. :)
Rammjaeger83 · http://katpol.blog.hu 2011.03.24. 00:11:16
Friss hírek:
www.latimes.com/news/nationworld/world/la-fg-libya-stalemate-20110323,0,4953242,full.story
www.latimes.com/news/nationworld/world/sc-dc-0324-libya-fighting-20110323,0,6325834.story
www.nytimes.com/2011/03/24/world/africa/24libya.html?hp
A jelek szerint a bombázások elrendelői arra bazíroznak, hogy ki fognak provokálni egy katonai puccsot Kadhafi ellen, vagy a felkelők megdöntik a kormányt CAS nélkül is. Ennél ambiciózusabb célokhoz nagyobb mértékű beavatkozás kellene, azt meg ugye nem akarnak.
www.latimes.com/news/nationworld/world/la-fg-libya-stalemate-20110323,0,4953242,full.story
www.latimes.com/news/nationworld/world/sc-dc-0324-libya-fighting-20110323,0,6325834.story
www.nytimes.com/2011/03/24/world/africa/24libya.html?hp
A jelek szerint a bombázások elrendelői arra bazíroznak, hogy ki fognak provokálni egy katonai puccsot Kadhafi ellen, vagy a felkelők megdöntik a kormányt CAS nélkül is. Ennél ambiciózusabb célokhoz nagyobb mértékű beavatkozás kellene, azt meg ugye nem akarnak.
Az utolsó 100 komment: