Hirdetés

"Only the dead have
seen the end of war."

(Anyázni meg itt lehet:
katpolblog@gmail.com)

Utolsó kommentek

Hirdetés

Facebook

Bullshit Hunting Season

Cikkek

  • KatPol Kávéház C. - Az afrikai magyar impexesKedves hallgatóink! A KatPol Kávéház a századik alkalomhoz - reményeink szerint - méltón egy különleges adással jelentkezik. Az eddig megszokottaktól eltérően nem egy filmet vagy sorozatot elemzünk,...
  • KatPol Kávéház XCI. - DisszidálókKedves hallgatóink! Podcastunkban régebben már foglalkoztunk keletnémet filmekkel, ezúttal pedig a Német Demokratikus Köztársaság filmes ábrázolását beszéljük ki. A témában megjelent két kortárs német...
  • KatPol Kávéház LXXXVI. - Római barbárokRománia második világháborús részvétele aligha van a közérdeklődés homlokterében idehaza. A románok elég erőteljesen ellenérdekeltek voltak a magyar célokkal, még ha velük egy szövetségesi rendszerben...
  • KatPol Kávéház LXXXV. - A vörös vagányok„Mi is ott leszünk a végső csatában, / Én és a többi vörös magyarok / Kik elhulltunk, de a vörös szabadságnak / Ujra életet Ti, Ti adjatok.” – így zárta 1919 júniusában az omszki börtön falára írott...
  • Katpol Kávéház LXXIV. - Vízzel-vassalA február végén kezdődött orosz-ukrán háború a tágabb közbeszédbe is beemelte Ukrajna történelmi létezésének kérdését, ahol a fő kérdéssé az vált, történelmileg létezik-e ukrán nép. Felismerve ezt a...

Címkék

1.vh (8) 18+ (1) 2.vh (92) afganisztán (53) ajanlo (50) albánia (6) algéria (6) államkudarc (16) al jazeera (6) al kaida (23) amerikai polgarhaboru (5) argentína (3) atom (39) ausztria (11) azerbajdzsán (5) bahrein (2) baltikum (2) belarusz (3) belgium (2) bizánc (3) bolívia (1) brazília (3) britek (56) bulgária (5) chile (1) ciprus (1) coin (63) csád (6) csehország (10) dánia (2) dél afrika (4) demográfia (6) díszszemle (9) ecuador (2) egyenruhák (23) egyiptom (9) el salvador (3) ensz (20) eritrea (2) észak korea (1) etiópia (8) eu (12) évforduló (29) fakabát (3) fegyverseft (39) felkelés (24) filmklub (50) franciák (39) fülöp szigetek (1) fürtös bomba (2) gáz (9) gáza (10) gazprom (5) gcc (2) gerillaháborúk (29) görögök (6) grúzia (15) hadiipar (31) haditengerészet (25) hadsereg a politikában (40) haiti (1) hamasz (6) hearts and minds (7) hezbollah (12) hidegháború (42) hollandia (2) honduras (4) horvátok (1) humor (24) india (17) indonézia (16) irak (67) irán (72) izland (1) izrael (107) japánok (27) jemen (11) jordánia (7) kalózok (9) kambodzsa (5) kanada (1) karthágó (1) kazahsztán (6) kémek (7) kenya (3) képrejtvény (3) keresztesek (5) kézifegyverek (9) kína (86) kirgizisztán (3) knn (275) kolumbia (10) kongó (14) korea (21) koszovó (11) kuba (6) kurdok (8) légierő (50) lengyelek (11) libanon (45) libéria (6) líbia (15) macedónia (3) magyarország (42) magyarsajtó (30) malajzia (2) mali (7) málta (1) mauritánia (4) mexikó (4) migráns (6) moldova (3) mozambik (1) nabucco (7) namíbia (1) nato (18) ndk (6) németek (55) nicaragua (5) niger (5) nigéria (2) norvégia (3) olaszok (11) omán (1) örményország (5) oroszország (98) összeesküvés (5) pakisztán (31) palesztina (21) panama (3) peru (3) podcast (66) powerpoint (2) propaganda (65) puccs (11) rádió (44) rakéta (15) rakétavédelem (15) recenzió (14) repülőnap (3) róma (2) románia (6) spanyol polgárháború (3) sri lanka (13) SS (5) svédek (2) szaúdiak (12) szerbia (4) szíria (31) szlovákia (2) szolgálati közlemény (94) szomália (23) szovjetunió (71) szudán (16) tadzsikisztán (4) tank (42) terror (66) thaiföld (9) törökország (29) trónok harca (4) tunézia (1) türkmenisztán (8) uae (5) uav (6) uganda (5) új zéland (1) ukrajna (17) ulster (2) usa (168) üzbegisztán (2) választás (14) válság (4) varsói szerződés (11) vendégposzt (23) venezuela (4) video (34) vietnam (23) vitaposzt (7) wehrmacht (24) westeros (4) zamárdi (1) zimbabwe (4) zsámbék (1) zsoldosok (14)

[KNN] Robbantás a moszkvai reptéren - ki áll a háttérben?

2011.01.25. 00:29 CSM

Ismét terrortámadás történt Moszkvában. Alig kilenc hónappal a moszkvai metróban történt legutóbbi súlyos terrortámadás után. Az orosz főváros legforgalmasabb repterének számító Domogyedovo érkezési csarnokában bekövetkezett robbanásnak legalább 30 halálos áldozata és 100-180 sérültje van.

A robbanás tegnap 16:32 perckor az akkor tucatnyi nemzetközi járatot is fogadó reptér érkezési csarnokában történt. Az érkezési csarnokban az érkező utasokat fogadó személyeket nem vetik alá biztonsági ellenőrzésnek, ezért a besétáló öngyilkos merénylő észrevétlenül és akadálytalanul hozhatta működésbe fegyverét, mely a közzétett információk szerint 5, mások szerint legalább 7 kg-nyi robbanóanyag lehetett. A kérdés ismételten felmerül: Miért és ki áll a háttérben?

A hatóságok részéről nyilatkozók szerint az újévi ünnepek idején többször is megerősített biztonsági ellenőrzés volt érvényben, de semmilyen, a későbbi terrortámadásra utaló előkészületet nem észleltek. A  terrorelhárítás Vedomosztyinak nyilatkozó egyik munkatársa szerint Moszkvában évente több tucatnyi terrorfenyegetésről szereznek tudomást, a tegnapi akcióról azonban semmilyen előzetes információjuk nem volt. A lenta.ru szerint a moszkvai rendőrség nem tudott az akcióról, az FSZB-nél viszont éppen hogy tudtak róla, csakhogy a terroristát információik alapján Zelenográdban keresték, merthogy ott várták a támadást. Amely, mint - most már - tudjuk, nem ott történt.

A megszólaló elemzők és politiológusok is egyelőre csak találgatnak. A Vedomosztyinak nyilatkozó Konsztantyin Szimonov hm... érdekes meglátása szerint vagy a Davosba készülő Medvegyev elnöknek akarnak ártani meg nem nevezett gazdasági-politikai ellenfelek ("mert mindig lesznek emberek, akik a terrortámadásban hatalmat látnak"), hogy az elnök bel-és külpolitikai pozícióját gyengítsék, vagy a bevándorlók ellen irányulhatott, hisz a váróban például éppen egy, a dagesztáni Mahacskalából érkező járat utasait is várták. Szimonov érvelése szerint ha az orosz lakosságot akarták volna támadni, akkor valahol a belvárosban próbálkoznak, mint ahogy tették tavaly tavasszal a belvárosi metróállomásokon történt robbantással.
A napilap által megszólaltatott másik elemző, Igor Bunyin szerint iszlamista radikálisok állnak a merénylet mögött. Szerinte azért a repteret választották, mert "már minden más volt: kórház, iskola, szülészet, metró...". "A repteret, mint Oroszország világgal fenntartott kapcsolatát azért volt érdemes támadni, mert nagy visszhangot vált ki, ezzel ismét elkezdik mondogatni, hogy Oroszországban nem lehet élni, nem lehet dolgozni" véli Bunyin. (Tény, a tegnapi esemény egyáltalán nem vet jó fényt a 2014-ben téli olimpiát, 2018-ban focivébét rendezni akaró orosz államra).
Az Izvesztyija szerint a robbantás összefüggésbe hozható egy moszkvai sportklub december 31-i felrobbantásával, ahol három észak-kaukázusi nő holttestére találtak, akiknek a férjei korábban az észak-kaukázusban harcoltak és jelenleg őrizetben vannak. A lap szerint elképzelhető még a bevándorlók e módon adott válasza az orosz szélsőségesek Manyezs-téren történt decemberi akciójára. Az Izvesztyija is tudni véli, hogy a szolgálatok mégis tudtak az akcióról.
Az Interfaksz közlése szerint észak-kaukázusi szál van az esetben. Az önygilkos merénylő - leszakadt feje és egyéb, eddig megtalált testrészei alapján - 30-35 év körüli, "arab kinézetű" férfi volt. Az orosz hatóságok három, a robbanással (az információk szerint a legalább 7 kg-nyi trotil beszerzésével) összefüggésbe hozható észak-kaukázusi férfi ellen körözést adtak ki.

Domogyedovo egyébként már nem először került a terroristák látóterébe. 2004 augusztusában két, a reptérről indult repülőjáratot robbantottak fel a levegőben, az áldozatok száma akkor 89 fő volt. A terroristákat gyanútlanul a gépre segítő két jegyeladót (akik amúgy a Szibir légitársaság hivatalos eladói voltak, csak épp nepperkedésre vetemedtek) 2005-ben másfél-másfél évre ítélték.

Bármi vagy bárki is áll a merénylet hátterében, az esemény és a magyarázatokat kereső találgatások, spekulációk ismételten ráirányították a figyelmet napjaink Oroszországának legégetőbb problémáira. Az utóbbi években központilag is gerjesztett nemzeti indulatok (és a nyomukban megjelenő etnikai-vallási szembenállás) túlcsordulása a soknemzetiségű Oroszország stabilitását éppúgy fenyegeti, mint a botrányosan alacsony hatékonyságú és korrupt orosz állami (beleértve a belbiztonsági rendszert is) gépezet. Erőskezű Putyin ide, tiszteletet parancsoló orosz energiabevételek oda, a közelmúltban félévente történt komoly terrortámadás orosz központi területen (vagyis nem a zavaros Észak-Kaukázusban).

63 komment · 1 trackback


| More

Címkék: oroszország terror knn

A bejegyzés trackback címe:

https://katpol.blog.hu/api/trackback/id/tr832611381

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Jereváni Rádió jelentése az Orbán-látogatás után forrongó Kairóból 2011.01.26. 07:28:01

Véres zavargások kezdődtek az egyiptomi fővárosban kedden, néhány órával azután, hogy elutazott Kairóból az EU soros elnöki tisztét ellátó Magyarország miniszterelnöke. Orbán Viktor találkozott az észak-afrikai ország politikai és vallási vezetőivel, g...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petrus Augustinus · http://monarchista.blogspot.com 2011.01.25. 08:10:50

Sajnálatos esemény és egyértelműen rávilágít arra, hogy Oroszországnak nincsen irányítása a saját belbiztonsága fölött. Ez azért érdekes, mert alapvetően Moszkva tele van rendőrökkel (akik szeretik ugyan a külföldit a vízumával zaklatni), és alapvetően - nappal nem egy veszélyes város. Ennek ellentmondanak az ilyen esetek, melyeket illene tudni megelőzni, főleg egy repülőtéren.

A kaukázusi helyzet normalizálása után ezt a nacionalizmust kéne nagyon gyorsan elfelejteni, persze erre egy ilyen poszt-szovjet köztársaság nehezen lesz alkalmas. Az meg szintén igaz, hogy az egész állam a feje búbjáig lubickol a korrupcióban.

xszolixxx 2011.01.25. 10:00:16

Még a nyári metró robbantásoknál találtam egy szép listát az elmúlt 15 év Oroszországi terror eseményeiről. De most nem találom. Valaki tud ilyen összefoglalót? Mintha itt a katpolon lett volna.

xszolixxx 2011.01.25. 10:05:01

Még a nyári metró robbantásoknál találtam egy szép listát az elmúlt 15 év Oroszországi terror eseményeiről. De most nem találom. Valaki tud ilyen összefoglalót? Mintha itt a katpolon lett volna.

ChPh 2011.01.25. 10:54:46

@petygrinder:
"Sajnálatos esemény és egyértelműen rávilágít arra, hogy Oroszországnak nincsen irányítása a saját belbiztonsága fölött. "

Azt hiszem ez elég balga kifejezés, és talán tiboru is meg tudja ezt erősíteni :D

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.01.25. 10:57:51

@ChPh:

Hja... Ha létezik állam a világon, amelynek van irányítása a saját belbiztonsága fölött, az bizony az Orosz Föderáció...

Petrus Augustinus · http://monarchista.blogspot.com 2011.01.25. 11:13:22

@tiboru:
Értem. Akkor ezek szerint a többi államot támadják kevésbé?

Ezen túl, az egyik megkérdezett is úgy vélte, hogy azért ahhoz, hogy téli olimpiát és foci vb-t rendezzenek talán jobb biztonsági rekorddal kéne rendelkezniük.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.01.25. 11:24:27

@petygrinder:

"Akkor ezek szerint a többi államot támadják kevésbé?"

Melyik államokra gondolsz? Irakra, Afganisztánra, Szudánra, Izraelre, Pakisztánra?

Petrus Augustinus · http://monarchista.blogspot.com 2011.01.25. 11:29:11

@tiboru: Mondjuk Magyarországra...

Nyilván ezt kisebb jelentőségünknek közsönhetjük, és nem terrorelhárítási csapataink kiválóságának. Habár, ki tudja.... :-)

magyar bucó 2011.01.25. 11:38:41

Ezt a merényletet bárhol végre lehet hajtani, legalábbis engem még soha nem vizsgáltak az érkezési oldalon.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2011.01.25. 12:01:37

@magyar bucó: igen, csak itt nem mehet be bárki kuffert pakolászni...
Miért pont a Macskahalálból érkező bevándorlók lettek volna a célpont?...
Az a gyanús, ami nem gyanús. Ha még nem jelentkezett senki, hogy ő volt, akkor elég nagy svédcsavar lehet mögötte.
Lélekszámra vetítve talán nem is olyan nagyon sok a támadás. Viszont látványos, mint a szovjet _mikrocsipp_ :)

magyar bucó 2011.01.25. 12:22:50

@21 hónap:
Nem is kell. Bemész a váróba (minden vizsgálat nélkül), megállsz valahol, ahol útban vagy (esetleg egy cédulával, mert vársz egy fantom személyt) és amikor a legtöbben vannak körülötted, megnyomod a gombot.
Ezt szerintem ma a világon bárhol megteheted.

CSM 2011.01.25. 13:43:31

@magyar bucó: Sok helyen, de nem bárhol. Szentpéterváron például az érkezési oldal várócsarnokánál is van detektoros kapu.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2011.01.25. 15:17:07

@magyar bucó: lehet, hogy félrenéztem, de nekem az jött le, hogy a kofferos futószalagnál robbantottak. Most néztem az indexes - tudom, nem méltó forrás - helyszínrajzot, ott nekem úgy tűnik, hogy a futószalagoknál volt a bumm. Oda márpedig nem nagyon szoktak senkit beengedni.

xszolixxx 2011.01.25. 15:52:27

@21 hónap:
Milyen lélekszámra vetítés? Az oroszok kb. 140millióan vannak, minden köztársasággal együtt.
Az EU 600millió.
USA 350millió.
Csak az arányok kedvéért.
Pakisztán 180 millió
Irán 73millió
Vietnám 80millió
Indonázia? 250 millió
Csak hogy pár "kissebbet" említsek.
India, Kina meg nagyságrendel nagyobb 1000 ill. 1500 millió lakos.

xszolixxx 2011.01.25. 16:01:01

@CSM:
Moszkvában a Semeretyevón az érkezési oldalon már a bejáratoknál is van ellenőrzés, detektoros kapu. Legalább is a fő terminálon. A hátsó E és C terminálon nincs.
A Domogyedovón nincs. De itt az érkezési/indulási oldal nem igazán különül el és inkább hasonlít egy plázára mint reptérre. Rengeteg étterem bár, kávézó boltok vannak az ellenőrizetlen oldalon.

magyar bucó 2011.01.25. 18:53:15

@21 hónap: "A bomba az érkezési oldalon, a hozzátartozóikra várók között robbant,"

index.hu/kulfold/2011/01/25/video_a_moszkvai_robbantas_pillanatarol/

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.01.25. 21:50:52

@CSM: Szentpéterváron még a kikötőben is van detektoros kapu. A támadó személyének kilétéről pedig jó darabig csak találgatni lehet, hiszen annyi tyúkszemre tapostak már Moszkvából, hogy túl hosszú a névsor. Az szinte biztos, hogy meg fognak sokasodni a támadások.

Külföldi 2011.01.25. 22:43:27

Jól leírta ez az orosz kislány is, hogy hogyan is állnak ezzel a terror dologgal odakinn:
"Megszoktuk. Szörnyű ezt kimondani, de már megszoktuk, hogy gyilkolnak. Mintha ennek így kell lennie. És ez szörnyűbb, mint maga a terror. Az emberek már nem is foglalkoznak azzal, hogy ki és miért tette, mert már rég beletörődtünk, úgyse tudjuk meg az igazságot."

posztinfo.hu/blog/anja-blogja-moszkva/szemtanu-a-moszkvai-robbantasrol/

Ez a legnagyobb baj, hogy már mindenki kezd hozzászokni ehhez.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2011.01.25. 22:57:23

@tiboru: Nos, igen. És azt is vegyük hozzá, hogy (olvastam és remélem pontosan emlékszem) minden 140-edik orosz állampolgár az FSZB alkalmazottja. Nem a titkosszolgálati közösségé, nem is a rendvédelemé, hanem csak az FSZB-é. Nagy cég, na. Nagy az ország is. Csak ugye ilyenkor jön a logikus kérdés, hogy mivel töltötték a drága időt, meg az adófizetők pénzét...

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2011.01.25. 23:00:41

@magyar bucó: itt nem a repülőről leszálló utason volt a bomba, hanem olyanon, aki beballagott az utasokra várók tömegébe és ott robbantott. téged átvilágít bárki is, amikor kimész anyósért a röpülőtérre?

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2011.01.25. 23:02:13

@chipanddale74: és mit mutat a detektros kapu? van-e nála bicska, meg csavarhúzó? legfeljebb. meg be sincs sokszor kapcsolva.

Nem vagyok fideszes 2011.01.25. 23:11:02

Pont erről beszélgettünk asszonnyal, hogy gyakorlatilag bármelyik reptéren lehetne robbantani egy embereset. Pl. Lutonra is úgy sétáltunk be kb. egy éve, hogy a francot sem érdekelt, mivel van tele a hátizsákunk. Simán lehetett volna nálunk 2X20 kiló trotil megspékelve repeszekkel, majd beállunk a legnagyobb tömegbe és...

PokerKevin · http://pokerheaven.blog.hu/ 2011.01.26. 00:12:57

Remélem egyszer tényleg világbéke lesz. A vallási baromság miatt van a legtöbb háború.
Ha pedig leírod, hogy a vallás csak emberi szülemény, akkor ateistának neveznek.
Mit tett a vallás az emberiség fejlődéséért?
Ha nincs a vallás, akkor már a XVI. században blogoltunk volna!

Nem vagyok fideszes 2011.01.26. 00:24:17

@PokerKevin:

Tökéletesen így van. Ilyenkor mindig egy finn falfirka jut asz eszembe, miszerint az ember olyan vallás nélkül, mint a hal esernyő nélkül.

Az összes vallás pedig valóban emberi szülemény, isten nincs. Vagy ha valaki be tudja bizonyítani, akkor ki vele!

_Toto_ 2011.01.26. 00:32:59

@PokerKevin: Mit tett a vallás az emberiség fejlődéséért ?Ha nincs a vallás, akkor már a XVI. században blogoltunk volna!

NE menjünk bele kérlek konkrét vallási kérdésekbe, mert abból 1. nagy békétlenség lesz a kommentek közt, 2. a blogtulaj jól seggberugdos miatta minket, és jogosan. :)

Azért objektíven nézve a dolgokat, ne feledd el, hogy számos történelmi korban a vallási intézmények, vagy ezek által/ segítségével létrehozott körülmények biztosították a tudomány túlélését vagy éppen fejlődését az adott kor viharai közt.
Lásd kora középkorban az egyház szerepe, vagy esetleg az arab világban az előtte egymást vidáman mészárolgató arab törzsek a vallás által teremtett összefogása, és és hódításai nyomán történt kulturális, gazdasági fellendülés.

HgGina 2011.01.26. 00:55:08

Ki robbantott... ki robbantott...?

Nem kéne tán békén hagyni a nálunk is kisebb lélekszámú,de kicsit morcosabb népeket élni szabadon a sajéát hazájukban?
Anélkül, hogy a természeti kincseiket (olaj, gáz, szabadon válaszható a bő listából) ingyen vagy kényszeráron ellopják?
Lehet, hogy nem szép dolog, mert ártatlanok haltak meg, de Oroszország megérdemli, túl nagy az arca.

Hogyan is van? Hány évszázada nem képesek azt a kis vacak 2 milliós csecsen, meg a náluk is kisebb gagauz és más, sosem hallott népeket megtörni?
Na kérem, Putyin és Medvegyev elvtársak, olvasni kéne az orosz történelemkönyveket is néha!

PokerKevin · http://pokerheaven.blog.hu/ 2011.01.26. 01:27:01

@_Toto_: Igaz is meg nem is. A gazdasági, kereskedelmi kapcsolatok egyébként is fejlődtek, ha más nem kényszerből.
Elgondolkoztatok már azon, hogy mi lenne, ha a Bibliát most írnák meg? :) Vajon királyság lenne az elfogadott államforma.
Szerintem ez a nagy bizonyíték az emberi kéz nyomaira, hogy nem is feltételez demokratikus berendezkedést...

Kandabula 2011.01.26. 01:27:55

Ezek az oroszok piti kezdők. Gyurcsány és Demszky voltak.

Ianitorum Regalium Magister · http://regnihungariae.blog.hu/ 2011.01.26. 01:29:34

@HgGina:
Oroszország föderatív állam, a robbantóknak meg semmi közük a kis népekhez,a valláshoz. Hidd el,hogy a csecsenek,nyenyecek,hantik döntő többsége tökéletesen elboldogul és elvan a jelenlegi keretek között.
Ezek bűnözők és nem szabadságharcosok.

Kullancs1983 2011.01.26. 01:31:20

@PokerKevin: Nézzük más szempontból. Az összes nagy vallás alapelvei közt ott van a béke, meg a szeretet. De még így sem képesek féken tartani ezt a vérszomjas emberiséget, ami a történelme kezdetétől egyfolytában háborúzik... Na?

@HgGina: Annyi évszázad alatt igazán ki is irthatták volna őket, aztán mégsem... Szerencsére elég messze vagyok ahhoz, hogy ne kelljen állást foglalnom, de mondjukrá a csecseneket azért megértem. Mégha szerintem ebben az esetben nem is nemzeti vagy vallási fanatizmusból robbantottak, hanem inkább személyes bosszúból...

Kullancs1983 2011.01.26. 01:38:58

@Ianitorum Regalium Magister: 1.Ezzel azért lehetne vitatkozni, bár konkrét ismeretek híján csak kétkedek.
2. Egy öngyilkos merénylőt bűnözőnek nevezni elég érdekes... Szerintem aki a szerettei elvesztése miatti bosszúból öngyilkos merénylőnek áll az simán csak terrorista. Nem fogom magasztalni, de elitélni sem tudnám. Furcsák az emberek...

Kandabula 2011.01.26. 01:43:37

@Ianitorum Regalium Magister: Csak hiszed. Gyurcsány és Demszky. (Komolyra: igazad van. Ezek terrorista bűnözők és csak remélem, hogy megint nem az iszlám nevében. Részemről ez már egy nagyon, nagyon rossz jövőképet vizionálna.)

vivaNER 2011.01.26. 02:02:49

@HgGina: Ugyan, tudtak szerintem mindenről.
De most meg lehet indulni majd újra tankokkal a Kaukázus felé, ahol köztudottan zsíros olajföldek zöldellnek, ráadásul azok ott "maszek" vezetéket is építeni akarnak nyugat felé.
A pénz irányít mindent, meg a nagy emberek érdeke, ember élet nem számít...

Kandabula 2011.01.26. 02:17:00

@dopp.man: Kérlek, magyarázd meg. Megjegyzésedre hivatkozva: kinek az érdekét szolgálta végül is az öngyilkos robbantás? Milyen "nagy emberek" érdekében történt mindez? Mit süketelsz? Kinek lett ebből pénze?

bloggerman77 2011.01.26. 03:46:45

@HgGina:

Ott a Kaukázus környéén minden ország teli van "megrendszabályozandó" kis népekkel.

Emlékszel a grúz-orosz háborúra? Szaakasvili ép Dél-Oszétiát igyekezett visszatagolni a birodalmába.

Szaakasvili az USA kedvence.

Vagy ott Azerbajdzsán örökös diktátor-elnöke, Alijev, és a finoman is feszült azeri-örmény viszony Karabakh ügyében.

Alijev azért akar saját olajvezetéket, hogy az így befolyt pénzből felturbózza a hadseregét és visszaszerezze a keresztény örmények lakta Karabakh-ot - amit a szovjet időkben adminisztratív okokból csatoltak az Azeri SzSzK-hoz (cserébe, túszként meg az örményekhez került a 100%-ban muszlim azeri lakosságú Nahicseván.)

Summa, summarum, amíg itt Ivánék uralkodtak, rend volt. Előtte egymást gyilkoló törzsek... Egy fokkal fejlettebb közeg, mint az afrikai "államok". Még ott is stimmel az analógia, hogy posztszovjet államközi határok ugyanúgy vonalzóval húzottak, és semmi közük az etnikai viszonyokhoz, mint az afrikai vonalzóval húzott határoknak.

SchA · http://katpol.blog.hu 2011.01.26. 06:35:42

@PokerKevin:

A vallás baromság, de a világbékében hiszel. Érdekes.

Egy elszánt, öngyilkos merénylő ellen meg nehéz védekezni. A fontosabb létesítményeket (kormányépületek, repterek beléptetés utáni része) még megvédhetőek, de nem lehet minden civil és minden ház mellé fegyveres őrt állítani. Vagy a titkosszolgálatok kiszűrik a szervezkedő sejtet, vagy a terroristákat már csak óriási szerencsével lehet megállítani, miután robbanóövvel/hátizsákkal elindultak a cél felé.

magyar bucó 2011.01.26. 06:49:14

@Kullancs1983: "2. Egy öngyilkos merénylőt bűnözőnek nevezni elég érdekes... "

Pedig egyértelműen az. Megölt egy csomó olyan embert, akinek semmi köze az ő problémájához, egyszerűen csak rosszkor voltak rossz helyen.

EsteeSatmary 2011.01.26. 07:29:17

@CSM: Remélhetőleg másutt is lesz ilyen kapu. Mint utas valóban nem egy öröm, de szerintem a biztonság sokkal többbet ér.

Skj Joe 2011.01.26. 07:32:04

Ez sajnos nagyon kemény.

EsteeSatmary 2011.01.26. 07:52:20

Érdekes, hogy mindenkinek a "szabadságharc" és az olaj jut mindenki eszébe, pedig a heroin egyik nagy elosztó központja ez a terület és sokkal kisebb befektetéssel milliószor nagyob haszbot hoz, mint az olaj +földgáz együttvéve. Én ugy gondolom, hogy ez az egyik ok- a tobi sajnos csak okozat. Ezért nem jó a biztonságos megélhetés megteremtése- mert az az ember és család, aki nyugalomban is viszonylag normálisan meg tud élni, az ben akar heroint terjeszteni - csökken a megélheetési bünözés kaukázusi módja. Lehet, hogy nincs 100%-ban igazam, de abban biztos vagyok , hogy nagymértékü befolyásoló tényező. Ld. Afganisztán

EsteeSatmary 2011.01.26. 07:53:38

Bocs az elütésekért, siettem.. a klav. meg nem birja!

Plumper_ 2011.01.26. 08:11:25

köszöntöm Oroszországot az arab terrorizmus mámoros világában.
majd jól meg-szőnyegbombáznak néhány országot a ruszkik.

Gungnir 2011.01.26. 12:21:28

@PokerKevin:
A vallás valójában az esetek 95% -ban csak ürügy, amellyel elfedik a valódi politikai-gazdasági okokat.
A jelenleg folyó, kb 30-40 fegyveres konfliktus közül legfeljebb 2-3 nevezhető vallási alapúnak szerintem.
Egyébként szerintem a gondolataid csak a kereszténységre (de ez az utóbbi 2-3 évszázadban ez már kevésbé), illetve az iszlámra (de itt sem általános és inkább csak az utóbbi évszázadban jelent meg) igazak, a legtöbb jelenlegi és régebbi pogány vallásra nem volt jellemző, hogy hierarchikus szerkezetük és világi hatalmuk féltése miatt visszafogják a technikai fejlődést.
A vallás lényege, hogy önbizalmat és reményt adhat. Ezt jelen kényelmes világunkban nehéz megérteni, de néhány évszázaddal korábban, amikor az emberek jelentős része kenyéren és vizen éllt, általános oktatási rendszer nem volt és a gyerekek 2/3 -a a felnőtt kor elérése előtt meghalt, bizony kellett valami ösztönzés, hogy ne kezdjen el rabolni vagy kösse fel magát szinte mindenki.

@Plumper_: Miből gondolod, hogy arabok voltak?

Plumper_ 2011.01.26. 13:37:27

@Gungnir: élek a gyanúperrel, abból.
vagy pontosítsunk: iszlám fundamentalisták, fanatikusok. talán nem arabok, hanem csecsenek, vagy vmelyik horrorisztán állampolgárai.
30 év múlva hátradőlhetnék a karosszékemben, hogy "én megmondtam, csórikáim!", de sajnos nem röhöghetek a korlátolt, maradi, orrfennhordó, feudális, plutokrata, adminisztráció-légballon, zsidógyűlölő Európán, mert mindent el fog érni az iszlám áradat. Ők maguk harsogják ezt, nem én mondom.

PokerKevin · http://pokerheaven.blog.hu/ 2011.01.26. 14:13:16

@Gungnir: Igazat kell adnom, mert pontatlan voltam. Valójában a római katolikus vallás vezetőinek világi ambíciói miatt került sor annyi vérontásra. Pedig nekik csak az emberek lelki világával kellett volna foglalkozniuk.
Szerintem Marx fogalmazta meg a legpontosabban a vallás szerepét az emberek életében, "Vallás a népek ópiuma".
Légy jó és a túlvilágon boldog leszel...

PokerKevin · http://pokerheaven.blog.hu/ 2011.01.26. 14:24:12

@SchA: Természetesen a világbéke nem lesz soha a Földön. Az emberi természet egyszerűen alkalmatlan minden efféle "ideológiára". Még a Terminátor is azt mondta: "Véretekben van az önpusztítás..."

Ezek a terrorcselekmények a világ társadalmaiban szunnyadó feszültségek felszínre törését jelzik. Amint a jóléti társadalmak szétesnek (ennek látható jelei vannak), akkor muszáj lesz kirobbantani egy világháborút, hogy ezt levezessék. Még a "demokratikus" Nyugaton is egyre szigorúbban bánnak a polgárokkal, akik ugye tüntetnek, mert nem akarnak rosszabbul élni. Persze azt sem értik meg, hogy csak hitelből tudnák tovább finanszírozni a jólétet. De kis hazánkban is a nyugdíjemelés minden időben kötelező. Hiába a világválság a nyugdíjakat EMELni kellett. Romániában csökkentették és ott le lehetett nyeletni az emberekkel. Nálunk, ha államadósságról van szó, akkor az az államé, de a közösből minél többet akarunk markolni...

Kullancs1983 2011.01.26. 16:54:49

@magyar bucó: Hát, nagyjából ez lenne a terrorizmus, nem? A bűnözés meg az ami inkább az anyagi haszonról szól. Legalábbis az én értelmezésemben...

magyar bucó 2011.01.26. 18:03:31

@Kullancs1983: A terrorista bűnöző.
A kéjgyilkosság sem kifejezetten az anyagi haszonról szól...

SchA · http://katpol.blog.hu 2011.01.26. 18:17:11

@magyar bucó: @Kullancs1983:

A "terrorista" fogalma büntetőjogi ÉS biztonságpolitikai kategória egyszerre. Valamilyen szinten mindkettőtöknek igaza van.

Kullancs1983 2011.01.26. 19:36:48

@magyar bucó: Jó, ilyen szempontból (márhogy bosszúból tette, és az csak neki jó) tényleg nevezhető bűnözőnek, de nekem továbbra is sántít a párhuzam.

@SchA: Körülbelül.

Iustizmord 2011.01.26. 22:25:43

tavaly nyáron londonban járta, jöttem ha a lutonról , a biztonsági ellenőrzésen az én detektorkapumnál Varga Mihály fideszes parl. képviselő sétált át, előttem úgy 2 perccel. amikor én odaértem, vbiccesen mondtam a security guardnak hogy 1-2 perce egy nagyon veszélyes ember ment itt át... a csaj totál ledöbbent és kérte h mondjam el mit tudok. mondtam hogy nagyon veszélyes ember, a kormánypárti frakció vezető pénzügyi politikusa, akármi kitelik tőle (bár akkor a manyupról még szó se volt). a csaj köpni-nyelni nem tudott, de gondoltam szólok nekii hogy ez egy VICC, azért veszélyes ember MERT politikus. nem terrorpista, nem bűnöző, rosszabb: politikus.

végül kényszeredetten mosolyogva nem tett semmit. de volt egy veszélyes pillanat h megnyomja a pánik-gombot.... a kollégám utána jól lebaszott hogy ebből baj is lehetett volna. igaza volt, a sec.guardok nem poénértő népek.

Kullancs1983 2011.01.26. 23:06:41

@magyar bucó: Tekintettel arra, hogy Putyin cár hivatalosan is bejelentette, hogy a merénylő NEM cscsen volt, lehet hogy semmit. De amúgy mit gondolsz, miért épp özvegyasszonyok szoktak öngyilkosrobbantani?

Petrus Augustinus · http://monarchista.blogspot.com 2011.01.27. 00:15:40

NY-Európában valóban nem elterjedt, de mint a kollega mondta Szentpéterváron található detektor az érkezési oldalon is (én is így emlékszem), valamint Ázsiában ez egészen elterjedt, pl. Bangkokban is van és ha jól emlékszem Tokyoban is.

magyar bucó 2011.01.27. 09:13:56

@Kullancs1983: A konkrét esetről van szó. Az indítékokról és az elkövetőkről semmit sem tudunk, de te tudod, hogy bosszú...

Valandil 2011.01.27. 09:43:34

@bloggerman77: Amit írtál igaz, azt leszámítva, hogy D-Oszétia soha nem volt tényleges grúz fennhatóság alatt, meg állítólag van olyan, hogy népek önrendelkezési joga. Ők meg inkább Oroszországgal társultak volna. Mint korábban (Sztálin előtt) is.
A grúzok nem örvendenek túl nagy népszerűségnek a kaukázusi népek között, sok országból mentek orosz zászló alá legutóbb a grúzok ellen harcolni. Még csecsenek is.

Kullancs1983 2011.01.27. 12:28:01

@magyar bucó: Aha. Az indítékokról és az elkövetőkről semmit sem tudunk, de te tudod, hogy bűnözők..:P

magyar bucó 2011.01.27. 13:04:57

@Kullancs1983: Igen, ugyanis bűncselekményt követtek el. A bűncselekmény megállapításához nem kell vizsgálni a motivációt. (Önvédelem és baleset nem lehetett.)

Kullancs1983 2011.01.27. 22:46:35

@magyar bucó: "A "terrorista" fogalma büntetőjogi ÉS biztonságpolitikai kategória egyszerre."
süti beállítások módosítása